Využívání vzdělávacích portálů jako jedna z forem mimoškolního vzdělávání
An application of learning websites like a form of extracurricular education
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/78824Identifiers
Study Information System: 165790
Collections
- Kvalifikační práce [18349]
Author
Advisor
Referee
Zelinková, Anna
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Sociology a Social Policy
Department
Department of Public and Social Policy
Date of defense
13. 6. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Mimoškolní vzdělávání, informální, neformální vzdělávání, vzdělávací portályKeywords (English)
Extracurricular education, informal education, learning websitesTato bakalářská práce se zabývá využíváním vzdělávacích portálů dostupných na internetu. Práce se zaměřuje na důvody využívání vzdělávacích portálů z pohledu jejich uživatelů a na důvody zřízení z pohledů jejich zřizovatelů. Dále se práce věnuje popisu tohoto typu neformálního vzdělávání probíhajícího za pomoci informačních a komunikačních technologií. Také se zabývá otázkou nabídky a poptávky ve vztahu ke vzdělávání a vzdělanostními nerovnostmi. Veškerá zjištění vznikla na základě expertních rozhovorů se zřizovateli a online dotazníkového šetření s uživateli vybraných vzdělávacích portálů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This bachelor thesis deals with the use of educational portals available on the Internet. The work focuses on the reasons for the use of educational portals from the perspective of their users and the reasons for the establishment of the views of their founders. Furthermore, the work is also devoted to the description of this type of non-formal education, which is carried out with the help of information and communication technologies. It also addresses the issue of supply and demand in relation to education and educational inequalities. All the findings are based on the expert interviews with the providers of these educational portals and on the online questionnaire with the users of the selected educational portals Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)