Migrace a integrace v českém školství
Migration and integration in Czech education system
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/77821Identifikátory
SIS: 172642
Kolekce
- Kvalifikační práce [20084]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Janská, Eva
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Biologie se zaměřením na vzdělávání - Geografie se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální geografie a region. rozvoje
Datum obhajoby
17. 6. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Migrace, integrace, školství, ŠVP, žák-cizinecKlíčová slova (anglicky)
migration, integration, education, school education program, migrant's childrenBakalářská práce na téma Migrace a integrace v českém školství se zabývá studiem současných integračních programů pro žáky-cizince v českých školách. Zkoumá, jaké programy jsou k dispozici a kdo je vydává. Práce analyzuje způsoby integrace žáků-cizinců do předškolního a základního vzdělávání. V druhé části práce jsou zkoumány Školní vzdělávací programy 35 základních škol a 35 gymnázií. Jsou sledovány počty hodin v jednotlivých ročnících pro předmět zeměpis. Dále je porovnáno umístění tématu migrace do konkrétního ročníku. Součástí práce je také historický vývoj migrace na území Česka a zhodnocení současné situace v oblasti migrace. Práce byla vytvořena na základě studia dostupných materiálů a následné syntézy získaných údajů. Dále byl použit dotazník, který byl zaslán do škol. Bohužel nebylo získáno potřebné množství odpovědí, proto výsledky dotazníkového šetření slouží pouze jako doplňující informace. Tato práce může sloužit jako základní orientační materiál k problematice integrace žáků-cizinců a náhled do učebních osnov předmětu zeměpis. Klíčová slova: Migrace, integrace, školství, ŠVP, žák-cizinec
This bachelor thesis deals with current programmes of integration of migrant children into Czech schools. It examines which programmes are available and who publishes them. The thesis analyses ways of migrant children's integration into kindergartens and elementary schools. Second part of the thesis contains examination of School education programmes in 35 elementary schools and 35 Gymnasiums. The main focus is on number of geography lessons in each grade, followed by comparing the placement of migration topic in a specific grade. History of migration in the Czech Republic and evaluation of current situation is also a part of this thesis. The thesis is based on the study of available materials and the subsequent data synthesis. Another information source was a questionnaire distributed into the schools. Unfortunately the number of responses was not high enough therefore the results are used as a complementary information only. This thesis can work as a basic material for orientation in migrant children's integration issues and as a view into the geography lesson's syllabi. Key words: Migration, integration, education, school education program, migrant children's