Zobrazit minimální záznam

Migration and integration in Czech education system
dc.contributor.advisorPavelková, Lenka
dc.creatorŠtolcová, Kristýna
dc.date.accessioned2017-06-01T10:00:30Z
dc.date.available2017-06-01T10:00:30Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/77821
dc.description.abstractBakalářská práce na téma Migrace a integrace v českém školství se zabývá studiem současných integračních programů pro žáky-cizince v českých školách. Zkoumá, jaké programy jsou k dispozici a kdo je vydává. Práce analyzuje způsoby integrace žáků-cizinců do předškolního a základního vzdělávání. V druhé části práce jsou zkoumány Školní vzdělávací programy 35 základních škol a 35 gymnázií. Jsou sledovány počty hodin v jednotlivých ročnících pro předmět zeměpis. Dále je porovnáno umístění tématu migrace do konkrétního ročníku. Součástí práce je také historický vývoj migrace na území Česka a zhodnocení současné situace v oblasti migrace. Práce byla vytvořena na základě studia dostupných materiálů a následné syntézy získaných údajů. Dále byl použit dotazník, který byl zaslán do škol. Bohužel nebylo získáno potřebné množství odpovědí, proto výsledky dotazníkového šetření slouží pouze jako doplňující informace. Tato práce může sloužit jako základní orientační materiál k problematice integrace žáků-cizinců a náhled do učebních osnov předmětu zeměpis. Klíčová slova: Migrace, integrace, školství, ŠVP, žák-cizineccs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with current programmes of integration of migrant children into Czech schools. It examines which programmes are available and who publishes them. The thesis analyses ways of migrant children's integration into kindergartens and elementary schools. Second part of the thesis contains examination of School education programmes in 35 elementary schools and 35 Gymnasiums. The main focus is on number of geography lessons in each grade, followed by comparing the placement of migration topic in a specific grade. History of migration in the Czech Republic and evaluation of current situation is also a part of this thesis. The thesis is based on the study of available materials and the subsequent data synthesis. Another information source was a questionnaire distributed into the schools. Unfortunately the number of responses was not high enough therefore the results are used as a complementary information only. This thesis can work as a basic material for orientation in migrant children's integration issues and as a view into the geography lesson's syllabi. Key words: Migration, integration, education, school education program, migrant children'sen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectMigracecs_CZ
dc.subjectintegracecs_CZ
dc.subjectškolstvícs_CZ
dc.subjectŠVPcs_CZ
dc.subjectžák-cizineccs_CZ
dc.subjectmigrationen_US
dc.subjectintegrationen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectschool education programen_US
dc.subjectmigrant's childrenen_US
dc.titleMigrace a integrace v českém školstvícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-17
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId172642
dc.title.translatedMigration and integration in Czech education systemen_US
dc.contributor.refereeJanská, Eva
dc.identifier.aleph002093164
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineBiologie se zaměřením na vzdělávání - Geografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineBiology Oriented at Education - Geography Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programBiologiecs_CZ
thesis.degree.programBiologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csBiologie se zaměřením na vzdělávání - Geografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enBiology Oriented at Education - Geography Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csBiologiecs_CZ
uk.degree-program.enBiologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce na téma Migrace a integrace v českém školství se zabývá studiem současných integračních programů pro žáky-cizince v českých školách. Zkoumá, jaké programy jsou k dispozici a kdo je vydává. Práce analyzuje způsoby integrace žáků-cizinců do předškolního a základního vzdělávání. V druhé části práce jsou zkoumány Školní vzdělávací programy 35 základních škol a 35 gymnázií. Jsou sledovány počty hodin v jednotlivých ročnících pro předmět zeměpis. Dále je porovnáno umístění tématu migrace do konkrétního ročníku. Součástí práce je také historický vývoj migrace na území Česka a zhodnocení současné situace v oblasti migrace. Práce byla vytvořena na základě studia dostupných materiálů a následné syntézy získaných údajů. Dále byl použit dotazník, který byl zaslán do škol. Bohužel nebylo získáno potřebné množství odpovědí, proto výsledky dotazníkového šetření slouží pouze jako doplňující informace. Tato práce může sloužit jako základní orientační materiál k problematice integrace žáků-cizinců a náhled do učebních osnov předmětu zeměpis. Klíčová slova: Migrace, integrace, školství, ŠVP, žák-cizineccs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with current programmes of integration of migrant children into Czech schools. It examines which programmes are available and who publishes them. The thesis analyses ways of migrant children's integration into kindergartens and elementary schools. Second part of the thesis contains examination of School education programmes in 35 elementary schools and 35 Gymnasiums. The main focus is on number of geography lessons in each grade, followed by comparing the placement of migration topic in a specific grade. History of migration in the Czech Republic and evaluation of current situation is also a part of this thesis. The thesis is based on the study of available materials and the subsequent data synthesis. Another information source was a questionnaire distributed into the schools. Unfortunately the number of responses was not high enough therefore the results are used as a complementary information only. This thesis can work as a basic material for orientation in migrant children's integration issues and as a view into the geography lesson's syllabi. Key words: Migration, integration, education, school education program, migrant children'sen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.identifier.lisID990020931640106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV