Obraz českých politických stran
The image of Czech political parties
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/77718Identifiers
Study Information System: 154649
Collections
- Kvalifikační práce [23974]
Author
Advisor
Referee
Sládek, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Sociology
Department
Department of Sociology
Date of defense
16. 9. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
politická strana, veřejné mínění, identita, politický marketingKeywords (English)
political party, public opinion, identity, political marketingV rámci této diplomové práce porovnávám dva obrazy politických stran a to obraz, který se o sobě strany snaží vyvolat skrze obsahy svých volebních programů, s obrazem těchto politických stran vnímaném veřejností. Toto výzkumné téma je reakcí na teorie zpochybňující význam volebních programů pro politický boj posledních let. Při analýze obrazu veřejnosti zohledním také volební preference jednotlivých respondentů. Pro svůj výzkum využiji data z průzkumu veřejného mínění k sekundární analýze a druhou výzkumnou metou bude obsahová analýza.
In this thesis I compare two images of political parties, the image that the parties themselves trying to create through the contents of their election programs, with the image of the political parties perceived by the public. This research topic is a reaction to theories questioning the importance of the electoral programs of the political struggle in recent years. I also take into account the electoral preferences of individual respondents during the analysis. I will use data from public opinion polls for my research on secondary data analysis and other research method will be content analysis.