Kvalifikace lektorů taneční výchovy dětí 3 až 6letých v základních uměleckých školách a domech dětí a mládeže
Qualification of dance education instructors of children from years 3 to 6 in elementary art schools and youth centers
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/77478Identifikátory
SIS: 160647
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Svobodová, Irena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro mateřské školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
17. 5. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
dítě, předškolní věk, tanec, pohyb, základní umělecká škola, dům dětí a mládeže, lektor, kvalifikace, vyučující, metodika, vzdělání, podmínky, výukaKlíčová slova (anglicky)
child, preschool age, dance, movement, elementary art school, youth center, lector, qualification, teachers, methodics, education, conditions, teachingBakalářská práce se zaměřuje na kvalifikace a vzdělání pedagogů tance, pedagogů volnočasových aktivit i vychovatelů, včetně dalších pracovníků, vyučujících taneční výchovu v základních uměleckých školách a domech dětí a mládeže Teoretická část zpracovává teoretické i odborné poznatky o volném času, o volnočasových aktivitách, o zájmových činnostech, o dětech předškolního věku a jejich vztahu k pohybu, i o vedení taneční hodiny, o vzdělávání a dosahování kvalifikace potřebné k vedení tanečního oboru v základní umělecké škole a k vedení tanečních kroužků v domech dětí a mládeže. Praktická část potom zjišťuje, zda teoretické předpoklady k vedení taneční výchovy odpovídají praxi. Dále srovnává rozdíly mezi dvěma různými zařízeními a měří faktory spokojenosti spolu s tanečními kroužky a přípravným studiem tanečních oborů ze strany rodičů dětí i ředitele zařízení. Praktická část zkoumá požadavky ředitelů těchto zařízení, skutečné vzdělání a kvalifikaci vyučujících a spokojenost rodičů. Klíčová slova dítě, předškolní věk, tanec, pohyb, základní umělecká škola, dům dětí a mládeže, lektor, pedagog, kvalifikace, vyučující, vzdělání, podmínky, výuka, volný čas, zájmy
This bachelor thesis looks at the skills and education of teachers of dance, teachers of leisure activities, tutors, and additional staff, who teach dance education in elementary art schools and youth centers. In the theoretic section the thesis processes theoretical and practical ideologies regarding free time, leisure and recreational activities, children of preschool age, and their relationship to exercise. Additionally the thesis discusses the educational backgrounds and qualifications of dance instructors and looks at how they lead dance classes in both elementary art schools and youth centers. In the practical section the thesis discovers whether the theoretical assumptions of the dance education management and its application match. Moreover, it compares the differences between two different institutions and measures factors of parental and directorial satisfaction of the dance workshops. This practical secrion examines the directoral requirements for the techers' abilities, their real education and qualification, and the parents' satisfaction with the institutions. Keywords Child, preeschool age, dance, movement, elementary art school, youth center, lector, teacher, qualifications, teacher education, conditions, education, leisure, hobbies