Zobrazit minimální záznam

Methods of reading literacy development for pre-school children
dc.contributor.advisorŠormová, Kateřina
dc.creatorLisá, Markéta
dc.date.accessioned2017-06-01T08:22:12Z
dc.date.available2017-06-01T08:22:12Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/77353
dc.description.abstract(česky) Tato práce se zabývá rozvojem čtenářské pregramotnosti předškolních dětí. V první části práce je charakterizován jazykový vývoj dítěte předškolního věku, pojem gramotnost a ostatní pojmy s ním související a také čtenářská pregramotnost. Dále jsou vymezeny vnější faktory mající na ni vliv, tedy faktory rodiny, školy a jejich vzájemné vztahy. V druhé části práce jsou vyhodnoceny výpovědi učitelek mateřských škol, které byly dotazovány pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Cílem práce je zjistit, jaké aktivity rozvíjející čtenářskou pregramotnost jsou v mateřské škole uplatňovány a které materiály jsou v rámci těchto aktivit využívány. Přináší také poznatky o postojích učitelek k několika problematickým oblastem rozvoje čtenářské pregramotnosti a předškolního vzdělávání vůbec. Klíčová slova (česky) předškolní děti, čtenářská gramotnost, pregramotnost, předškolní vzdělávánícs_CZ
dc.description.abstract(in English): This work deals with the development of reading preliteracy of preschool children. In the first part of the work is described language development of preschool child, term literacy and other terms related to it and also reading preliteracy. Next, the factors which are influenced by external factors, so family and school factors and their mutual relationships, are evaluated. In the second part, the statements of kindergarten teachers, who were interviewed by semi- structured interview, are evaluated. The objective of the work is to find out which activities developing reading preliteracy are applied in kindergartens and which materials are within these activities used. It also brings findings about attitudes of the teachers about some problematic fields of the development of reading preliteracy and the whole preschool education. Klíčová slova (anglicky): pre-school children, reading literacy, preliteracy, pre-school educationen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectpředškolní dětics_CZ
dc.subjectčtenářská gramotnostcs_CZ
dc.subjectpregramotnostcs_CZ
dc.subjectpředškolní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectpre-school childrenen_US
dc.subjectreading literacyen_US
dc.subjectpreliteracyen_US
dc.subjectpre-school educationen_US
dc.titlePostupy rozvíjení čtenářské gramotnosti u předškolních dětícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-05
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId165437
dc.title.translatedMethods of reading literacy development for pre-school childrenen_US
dc.contributor.refereeSaicová Římalová, Lucie
dc.identifier.aleph002107982
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineČeský jazyk a literaturacs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language and Literatureen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk a literaturacs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language and Literatureen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs(česky) Tato práce se zabývá rozvojem čtenářské pregramotnosti předškolních dětí. V první části práce je charakterizován jazykový vývoj dítěte předškolního věku, pojem gramotnost a ostatní pojmy s ním související a také čtenářská pregramotnost. Dále jsou vymezeny vnější faktory mající na ni vliv, tedy faktory rodiny, školy a jejich vzájemné vztahy. V druhé části práce jsou vyhodnoceny výpovědi učitelek mateřských škol, které byly dotazovány pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Cílem práce je zjistit, jaké aktivity rozvíjející čtenářskou pregramotnost jsou v mateřské škole uplatňovány a které materiály jsou v rámci těchto aktivit využívány. Přináší také poznatky o postojích učitelek k několika problematickým oblastem rozvoje čtenářské pregramotnosti a předškolního vzdělávání vůbec. Klíčová slova (česky) předškolní děti, čtenářská gramotnost, pregramotnost, předškolní vzdělávánícs_CZ
uk.abstract.en(in English): This work deals with the development of reading preliteracy of preschool children. In the first part of the work is described language development of preschool child, term literacy and other terms related to it and also reading preliteracy. Next, the factors which are influenced by external factors, so family and school factors and their mutual relationships, are evaluated. In the second part, the statements of kindergarten teachers, who were interviewed by semi- structured interview, are evaluated. The objective of the work is to find out which activities developing reading preliteracy are applied in kindergartens and which materials are within these activities used. It also brings findings about attitudes of the teachers about some problematic fields of the development of reading preliteracy and the whole preschool education. Klíčová slova (anglicky): pre-school children, reading literacy, preliteracy, pre-school educationen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.identifier.lisID990021079820106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV