dc.contributor.advisor | Šormová, Kateřina | |
dc.creator | Lisá, Markéta | |
dc.date.accessioned | 2017-06-01T08:22:12Z | |
dc.date.available | 2017-06-01T08:22:12Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/77353 | |
dc.description.abstract | (česky) Tato práce se zabývá rozvojem čtenářské pregramotnosti předškolních dětí. V první části práce je charakterizován jazykový vývoj dítěte předškolního věku, pojem gramotnost a ostatní pojmy s ním související a také čtenářská pregramotnost. Dále jsou vymezeny vnější faktory mající na ni vliv, tedy faktory rodiny, školy a jejich vzájemné vztahy. V druhé části práce jsou vyhodnoceny výpovědi učitelek mateřských škol, které byly dotazovány pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Cílem práce je zjistit, jaké aktivity rozvíjející čtenářskou pregramotnost jsou v mateřské škole uplatňovány a které materiály jsou v rámci těchto aktivit využívány. Přináší také poznatky o postojích učitelek k několika problematickým oblastem rozvoje čtenářské pregramotnosti a předškolního vzdělávání vůbec. Klíčová slova (česky) předškolní děti, čtenářská gramotnost, pregramotnost, předškolní vzdělávání | cs_CZ |
dc.description.abstract | (in English): This work deals with the development of reading preliteracy of preschool children. In the first part of the work is described language development of preschool child, term literacy and other terms related to it and also reading preliteracy. Next, the factors which are influenced by external factors, so family and school factors and their mutual relationships, are evaluated. In the second part, the statements of kindergarten teachers, who were interviewed by semi- structured interview, are evaluated. The objective of the work is to find out which activities developing reading preliteracy are applied in kindergartens and which materials are within these activities used. It also brings findings about attitudes of the teachers about some problematic fields of the development of reading preliteracy and the whole preschool education. Klíčová slova (anglicky): pre-school children, reading literacy, preliteracy, pre-school education | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | předškolní děti | cs_CZ |
dc.subject | čtenářská gramotnost | cs_CZ |
dc.subject | pregramotnost | cs_CZ |
dc.subject | předškolní vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | pre-school children | en_US |
dc.subject | reading literacy | en_US |
dc.subject | preliteracy | en_US |
dc.subject | pre-school education | en_US |
dc.title | Postupy rozvíjení čtenářské gramotnosti u předškolních dětí | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-09-05 | |
dc.description.department | Institute of Czech Language and Theory of Communication | en_US |
dc.description.department | Ústav českého jazyka a teorie komunikace | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 165437 | |
dc.title.translated | Methods of reading literacy development for pre-school children | en_US |
dc.contributor.referee | Saicová Římalová, Lucie | |
dc.identifier.aleph | 002107982 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Český jazyk a literatura | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Czech Language and Literature | en_US |
thesis.degree.program | Filologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Philology | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikace | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communication | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Český jazyk a literatura | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Czech Language and Literature | en_US |
uk.degree-program.cs | Filologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Philology | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | (česky) Tato práce se zabývá rozvojem čtenářské pregramotnosti předškolních dětí. V první části práce je charakterizován jazykový vývoj dítěte předškolního věku, pojem gramotnost a ostatní pojmy s ním související a také čtenářská pregramotnost. Dále jsou vymezeny vnější faktory mající na ni vliv, tedy faktory rodiny, školy a jejich vzájemné vztahy. V druhé části práce jsou vyhodnoceny výpovědi učitelek mateřských škol, které byly dotazovány pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Cílem práce je zjistit, jaké aktivity rozvíjející čtenářskou pregramotnost jsou v mateřské škole uplatňovány a které materiály jsou v rámci těchto aktivit využívány. Přináší také poznatky o postojích učitelek k několika problematickým oblastem rozvoje čtenářské pregramotnosti a předškolního vzdělávání vůbec. Klíčová slova (česky) předškolní děti, čtenářská gramotnost, pregramotnost, předškolní vzdělávání | cs_CZ |
uk.abstract.en | (in English): This work deals with the development of reading preliteracy of preschool children. In the first part of the work is described language development of preschool child, term literacy and other terms related to it and also reading preliteracy. Next, the factors which are influenced by external factors, so family and school factors and their mutual relationships, are evaluated. In the second part, the statements of kindergarten teachers, who were interviewed by semi- structured interview, are evaluated. The objective of the work is to find out which activities developing reading preliteracy are applied in kindergartens and which materials are within these activities used. It also brings findings about attitudes of the teachers about some problematic fields of the development of reading preliteracy and the whole preschool education. Klíčová slova (anglicky): pre-school children, reading literacy, preliteracy, pre-school education | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikace | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990021079820106986 | |