Multi-platform Multiplayer RPG Game
Multiplatformní RPG hra pro více hráčů
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/77252Identifiers
Study Information System: 173854
Collections
- Kvalifikační práce [11325]
Author
Advisor
Referee
Ježek, Pavel
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Software Systems
Department
Department of Software and Computer Science Education
Date of defense
8. 2. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
English
Grade
Very good
Keywords (Czech)
multiplatformní hra, cross-device komunikace, 3D herní engine, DirectX, SharpDX, Windows 8.1, Windows Phone 8.1Keywords (English)
multi-platform game, cross-device communication, 3D game engine, DirectX, SharpDX, Windows 8.1, Windows Phone 8.1Název práce: Multi-platform Multiplayer RPG Game V rámci práce byla vytvořena multiplatformní hra, kterou je možné spustit na různých zařízeních se systémem Windows 8.1 a Windows Phone 8.1. Mělo se jednat o univerzální herního klienta spustitelném na různých zařízeních (PC, notebook, tablet, mobilní telefon). Hra měla spadat do žánru her na hrdiny (RPG) se zaměřením na akčně tahový boj. V rámci práce byl vytvořen vlastní 3D renderer pro malé scény umožňující renderování objektů a animování postav. V rámci práce byla také implementována knihovna pro cross-device komunikaci zprostředkovávající bluetooth technologii pro komunikaci mezi klienty běžících na různých zařízeních. Dále byla vytvořena knihovna pro server-client komunikaci, která je použitá v implementaci herního serveru, který nabízí možnost online hraní.
Title: Multi-platform Multiplayer RPG Game A multi-platform game, which would be able to run on various devices with Windows 8.1 and Windows Phone 8.1 systems, was created in this work. It was supposed to be a universal game client executable on desktop PCs, notebooks, tablets or mobile phones. The game was supposed to be role-playing game (RPG) with focus on turn-based action combat. In this work, a 3D scene renderer was written which supports rendering simple scenes with objects and animated characters. A cross-device communication library based on bluetooth technology was implemented in this project as well. This communication library allows two game clients running on two different types of devices to communicate with each other. Then a server-client communication library was created. This library was then used to implement a game server which offers online gaming feature.