Komunikační aktivity sportovního klubu FK Dukla Praha v letech 2011-2014
Communication of FC Dukla Prague in 2011-2014
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/77210Identifiers
Study Information System: 151950
Collections
- Kvalifikační práce [18180]
Author
Advisor
Referee
Šesták, Zdeněk
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
13. 6. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Marketing, reklama, sport, sportovní marketing, Dukla, fotbal, fanklubKeywords (English)
Marketing, advertisement, sport, sports marketing, Dukla, football, fan clubPráce analyzuje komunikační aktivity fotbalového klubu FK Dukla Praha v letech 2011-2014. Důvodem takto vymezeného období je vstup klubu do první ligy (2011) a začátek sběru dat pro vyhodnocení (2014). Analýza staví na teorii sportovního marketingu, konkrétně je struktura odvozena od položek v marketingovém mixu (produkt, cena, místo, propagace). Vedle představení kubu skrze historii a filozofii obsahuje teoretická část i rozbor psychologických aspektů reklamy a sportu za účelem relevantního výkladu výsledků analýzy. Praktická část je vypracována deskriptivní metodou; výčtem všech využívaných komunikačních kanálů, popisem aktivit v jednotlivých médiích, rozborem formálních aspektů sdělení a zhodnocením funkčnosti webu. Zdrojem byly webové stránky klubu, výroční zprávy a profily klubu na sociálních sítích. Analýza mj. ukázala, že FK Dukla Praha se staví ke komunikaci s fanoušky proaktivně, jako kanál využívá primárně sociální sítě a jazyk uzpůsobuje cílové skupině. Kladné hodnocení získala i kontinuální práce s Fanklubem. Progresivní přístup však nesplňuje podoba webových stránek a současně byla zaznamenána i absentující finanční podpora na sociálních sítích. Jednotlivé výtky se promítly do doporučení v závěrečné části práce. Výsledky analýzy potvrdily, že s ohledem na finanční možnosti klubu byla...
The paper analyzes the communication activities of the football club FK Dukla Praha in years 2011-2014. The reason for this limited period is the entrance of the club in the Premier League (2011) and the beginning of the data collection for evaluation (2014). The analysis is based on the theory of sports marketing, the structure specifically is derived from items in the marketing mix (product, price, place, promotion). Besides introducing the club through the history and philosophy, the theoretical part of an analysis consists of the psychological aspects of advertising and sport. The purpose of it is relevancy of the interpretation. The practical part is based on descriptive method; a list of all used communication channels, description of the activities of individual media, analysis of the formal aspects of communication and evaluation of the functionality of the site. The sources were the club's website, annual reports and club profiles on social networks. Analysis, among others, showed that FK Dukla Praha proactively communicates with its fans, the primarily channel being social networks, and adapts the language to that of the target group. Continual work with the fan club received positive ratings as well. Progressive approach, however, is not present in the appearance of web pages. There was...