Pohybový režim rodičů a dětí
An exercise routine of parents and their children
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/76982Identifiers
Study Information System: 158387
Collections
- Kvalifikační práce [8844]
Author
Advisor
Referee
Sýkora, Karel
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Physical Education and Sport
Department
Information is unavailable
Date of defense
16. 9. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
pohybový režim, pohybová aktivita, rodiče, dětiKeywords (English)
an exercise routine, a physical activity, parents, childrenNázev: Pohybový režim rodičů a dětí Cíle: Stěžejním cílem této práce je sledování pohybového režimu rodičů a jejich dětí. V teoretické části se snažíme definovat pojem pohybový režim a vyjmenovat co nejvíce možných souvislostí a proměnných, které ho mohou ovlivňovat. V empirické části nás zajímá, jaký časový prostor v denním režimu rodičů/dětí zaujímají pohybové aktivity, jak děti a jejich vztah ke sportu ovlivňuje vztah ke sportu jejich rodičů, apod. Metody: V teoretické části práce jsem použil metodu analýzy. Tu jsem aplikoval při sběru dat a k vymezení pojmu pohybový režim a ostatních pojmů, které s ním souvisí. V empirické části bakalářské práce jsem využil metodu písemného dotazování formou dvou anket - jedné pro rodiče a druhé pro děti. Výsledky: Zjistili jsme, že zpravidla platí hypotéza "pohybově aktivní rodiče vychovávají pohybově aktivní děti". Další zjištěná fakta např. jsou: děti tráví více času realizací pohybových aktivit než jejich rodiče, velká většina rodin s dětmi provozuje kolektivní pohybové aktivity (jízda na kole, lyžování, ...) a nebo že ve sportovních rodinách nemusí vždy platit, že dítě následuje ve výběru sportovní disciplíny svého rodiče. Klíčová slova: pohybový režim, pohybová aktivita, rodiče, děti
Title: An exercise routine of parents and their children Objectives: The principal aim of this thesis is to observe an exercise routine of parents and their children. The theoretical part attempts to define the concept of an exercise routine, and to list the highest number of possible connections and variables which can limit it. The empirical part addresses the question of how much of parents'/children's time is occupied by physical activities, how parents and their attitude towards sport influence that of their children, and so on. Methods: The theoretical part uses the method of analysis, which is applied to data collection and to the definition of an exercise routine and of other related concepts. The empirical part of the thesis uses the method of written questioning in the form of two opinion polls−one for parents and the other for their children. Results: The thesis mostly affirmed the hypothesis that "physically-active parents raise physically-active children." Other gathered facts reflect for instance the following: children spend much time doing physical activities than their parents, a significant majority of families with children participate in collective physical activities (e.g. cycling or skiing), and a child from a sporty family does not necessarily have to follow one of their...