Marketingová komunikace HC Talent Plzeň
Marketing communication HC Talent Plzeň
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/76944Identifiers
Study Information System: 148835
Collections
- Kvalifikační práce [8844]
Author
Advisor
Referee
Štědroň, Bohumír
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
17. 9. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
marketing, komunikační plán, komunikační mix, házenáKeywords (English)
marketing, communication strategy, communication mix, handballNázev: Marketingová komunikace HC Talent Plzeň Cíle: Cílem bakalářské práce je na základě analýzy současné marketingové komunikace s fanoušky házenkářského klubu Talent Plzeň navrhnout nová opatření vedoucí ke zlepšení marketingové komunikace klubu. Dílčím úkolem práce je na základě provedených rozhovorů a zjištěných informací vymezení předností a nedostatků v marketingové komunikaci klubu. Metody: V této bakalářské práci jsou využity metody kvalitativního charakteru. Mezi využívané metody patří analýza příslušných dokumentů, billboardů, plakátů, webových stránek atd., pozorování a polo strukturované rozhovory s jedním ze spolumajitelů a manažerem klubu a vybranými diváky utkání. Výsledky: Analýza současné marketingové komunikace s fanoušky HC Talent Plzeň odhalila určité přednosti a nedostatky, na základě kterých je vytvořen návrh marketingové komunikace pro sezónu 2015/2016. Výsledkem práce je návrh vycházející z reálných možností klubu, aktuálních trendů v moderním sportovním marketingu a dění ve společnosti. Klíčová slova: marketing, komunikační plán, komunikační mix, házená
Title: Marketing communication of HC Talent Plzeň Objectives: The aim of this bachelor thesis is to propose new measures to improve the marketing communication of the handball club Talent Plzeň based on an analysis of the current marketing communication with club fans. The partial aim of the thesis is to define, based on interviews and collected information, strengths and weaknesses in the club's marketing communication. Methods: Methods of qualitative nature were used in this thesis. The methods include an analysis of relevant documents, billboards, posters, websites, etc., observations and semi-structured interviews with one of the co- owners and the manager of the club and the selected spectators of the matches. Results: The analysis of the current marketing communication with the fans of HC Talent Plzeň revealed some strengths and weaknesses. On their basis a proposal of the marketing communication for the season 2015/2016 has been created. The result of this bachelor thesis is the proposal based on the real possibilities of the club, current trends in modern sport marketing and events in the society. Keywords: marketing, communication strategy, communication mix, handball