Enseignement spécialisé et scolarisation des élèves autistes en France
Special education and teaching of pupils with autism in France
Speciální pedagogika a vzdělávání žáků s autismem ve Francii
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/76886Identifikátory
SIS: 163396
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Nováková, Sylva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra francouzského jazyka a literatury
Datum obhajoby
24. 5. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Francouzština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
L'enseignement spécialisé, l'intégration, l'inclusion, l'autisme, le handicapKlíčová slova (anglicky)
Special education, integration, inclusion, autism, handicapCílem této práce je popsat vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a dále poskytnout informace o vzdělávání a komunikaci s žáky s poruchou autistického spektra ve Francii. V práci vycházíme ze samotného pojetí speciální pedagogiky a jeho současného naplňování v evropských zemích, zejména ve Francii. Zabýváme se jak legislativou, tak i nejnovějšími trendy. Poukazujeme na nutnost spolupráce mezi učiteli, rodiči a dalšími specialisty. Ta je ve speciální pedagogice klíčová, zvláště v práci s žáky s poruchou autistického spektra. Autismus zůstává i nadále v široké veřejnosti nepříliš jasným tématem, popsané metody mohou tedy sloužit pedagogům pro výchovu, vzdělávání a komunikaci s těmito žáky. Klíčová slova Speciální školství, integrace, inkluze, autismus, handicap
The aim of this thesis is to describe the education of children with special needs and provide information on education and communication with children with autism spectrum disorders in France. This thesis is based on the contemporary conception of special education and its practice in European countries, namely in France. The legislation as well as the new perspectives in this field are presented. This work emphasizes the necessary cooperation among teachers, parents and other specialists. This is an essential aspect in special education, mainly when working with children with autism spectrum disorders. Autism remains unknown to the general public; the described methods in this work can be used by education professionals in educational processes and communication with autistic children. Key words Special education, integration, inclusion, autism, handicap