Využití počítačů a digitálních měřicích čidel v praktické výuce přírodovědných předmětů
Use of computers and digital sensors in practical education of science
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/76392Identifikátory
SIS: 144029
Kolekce
- Kvalifikační práce [19966]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šmejkal, Petr
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Biologie se zaměřením na vzdělávání - Matematika se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra učitelství a didaktiky biologie
Datum obhajoby
9. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
praktická výuka, výuka přírodních věd, microcomputer-based laboratory, simulation-based laboratory, badatelsky orientované vyučováníKlíčová slova (anglicky)
practical education, science education, microcomputer-based laboratory, simulation-based laboratory, inquiry-based educationCílem této bakalářské práce je shrnout problematiku využití ICT v rámci praktické výuky přírodních věd na základním a středním stupni vzdělávání s důrazem na SBL a MBL. Poznatky jsem čerpala z původních vědeckých článků a výzkumů a zaměřila se na didaktické a pedagogické aspekty tématu. Práce hodnotí výhody, nevýhody a případná rizika používání ICT v praktické výuce přírodních věd a předkládá postoje žáků a studentů k těmto inovativním metodám. Na základě zjištěných údajů lze říci, že metody zahrnující ICT mají velký potenciál, který v současné době není plně využíván. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The aim of this study is to sum up using ICT in teaching Science in primary and secondary education, emphasizing especially SBL and MBL. Data for this study were obtained from scientific articles and research, focusing on didactic and pedagogical aspects of the topic. The thesis reveals advantages, disadvantages and possible risks of using ICT and looks into the students' and teachers' opinion on these innovative methods. In conclusion, the thesis argues that the methods using ICT offer great potential, which is not being used to it's full. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)