Zobrazit minimální záznam

Evaluation of posturography after Vojta therapy and active video game in children with cerebral palsy
dc.contributor.advisorMedunová, Kateřina
dc.creatorQuittková, Adéla
dc.date.accessioned2017-06-01T04:22:07Z
dc.date.available2017-06-01T04:22:07Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/76263
dc.description.abstractCíl: Cílem diplomové práce je zhodnotit a porovnat vliv terapie Vojtovou reflexní lokomocí (VRL) a systémem aktivních videoher Nintendo Wii u dětí s lehkou formou dětské mozkové obrny. Metodika: Výzkumný soubor zahrnoval 8 pacientů s dětskou mozkovou obrnou. Pacienti byli rozděleni do dvou skupin. V první fázi výzkumu podstoupila jedna skupina terapii VRL, druhá skupina absolvovala terapii systémem Nintendo Wii. V druhé fázi se skupiny vyměnily (každý pacient prošel oběma typy terapie). Na začátku a konci každé fáze proběhlo měření posturografických parametrů na přístroji Balance Master. Výsledky: Efekt terapie Vojtovou reflexní lokomocí byl sledován v testech Limits Of Stability, Rhytmic Weight Shift a Walk Across, ale výsledné hodnoty nebyly statisticky signifikantní. Po terapii s využitím systému Nintendo Wii byla zjištěna signifikantní změna v testu Rhytmic Weight Shift. Rozdíl v efektu terapií byl zjištěn v testu Limits of Stability a Rhytmic Weight Shift. Závěr: Ukazuje se, že terapie VRL má vliv na rychlostní komponentu pohybu, zatímco terapie s využitím Nintendo Wii zlepšuje korovou kontrolu stranového přenášení váhy.cs_CZ
dc.description.abstractAim: The aim of this thesis is to evaluate and compare the effect of therapy Vojta method (VRL) and active videogames Nintendo Wii at children with mild celebral palsy. Methodology: The research sample included eight patients with cerebral palsy. Patients were divided into two groups. In the first phase of the research, one group underwent therapy VRL, one group received treatment Nintendo Wii. In the second phase, the group exchanged (each patient underwent both types of therapy). There were posturography measurements parameters at the beginning and at the end of each phase on the Balance Master instrument. Results: The effect of therapy Vojta method was observed in tests Limits Of Stability, Rhytmic Weight Shift and Walk Across, but the resulting values were not statistically significant. After treatment with the use of Nintendo Wii the significant change was detected in test Rhytmic Weight Shift. The difference in the effect of therapy was observed in Test Limits of Stability and Rhytmic Weight Shift. Conclusion: It appears that VRL therapy has an effect on the speed component of motor performance, while therapy with Nintendo Wii affects the lateral shifting of the weight in patients with cerebral palsy.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 2. lékařská fakultacs_CZ
dc.titleHodnocení posturografických parametrů po terapii Vojtovou reflexní lokomocí a systémem aktivních videoher u pacientů s dětskou mozkovou obrnoucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-30
dc.description.departmentDepartment of Rehabilitation and Sports Medicineen_US
dc.description.departmentKlinika rehabilitace a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
dc.description.faculty2. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultySecond Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId175013
dc.title.translatedEvaluation of posturography after Vojta therapy and active video game in children with cerebral palsyen_US
dc.contributor.refereePospíšilová, Mariana
dc.identifier.aleph002106707
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFyzioterapiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysiotherapyen_US
thesis.degree.programSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Health Serviceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs2. lékařská fakulta::Klinika rehabilitace a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enSecond Faculty of Medicine::Department of Rehabilitation and Sports Medicineen_US
uk.faculty-name.cs2. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enSecond Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs2.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFyzioterapiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysiotherapyen_US
uk.degree-program.csSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCíl: Cílem diplomové práce je zhodnotit a porovnat vliv terapie Vojtovou reflexní lokomocí (VRL) a systémem aktivních videoher Nintendo Wii u dětí s lehkou formou dětské mozkové obrny. Metodika: Výzkumný soubor zahrnoval 8 pacientů s dětskou mozkovou obrnou. Pacienti byli rozděleni do dvou skupin. V první fázi výzkumu podstoupila jedna skupina terapii VRL, druhá skupina absolvovala terapii systémem Nintendo Wii. V druhé fázi se skupiny vyměnily (každý pacient prošel oběma typy terapie). Na začátku a konci každé fáze proběhlo měření posturografických parametrů na přístroji Balance Master. Výsledky: Efekt terapie Vojtovou reflexní lokomocí byl sledován v testech Limits Of Stability, Rhytmic Weight Shift a Walk Across, ale výsledné hodnoty nebyly statisticky signifikantní. Po terapii s využitím systému Nintendo Wii byla zjištěna signifikantní změna v testu Rhytmic Weight Shift. Rozdíl v efektu terapií byl zjištěn v testu Limits of Stability a Rhytmic Weight Shift. Závěr: Ukazuje se, že terapie VRL má vliv na rychlostní komponentu pohybu, zatímco terapie s využitím Nintendo Wii zlepšuje korovou kontrolu stranového přenášení váhy.cs_CZ
uk.abstract.enAim: The aim of this thesis is to evaluate and compare the effect of therapy Vojta method (VRL) and active videogames Nintendo Wii at children with mild celebral palsy. Methodology: The research sample included eight patients with cerebral palsy. Patients were divided into two groups. In the first phase of the research, one group underwent therapy VRL, one group received treatment Nintendo Wii. In the second phase, the group exchanged (each patient underwent both types of therapy). There were posturography measurements parameters at the beginning and at the end of each phase on the Balance Master instrument. Results: The effect of therapy Vojta method was observed in tests Limits Of Stability, Rhytmic Weight Shift and Walk Across, but the resulting values were not statistically significant. After treatment with the use of Nintendo Wii the significant change was detected in test Rhytmic Weight Shift. The difference in the effect of therapy was observed in Test Limits of Stability and Rhytmic Weight Shift. Conclusion: It appears that VRL therapy has an effect on the speed component of motor performance, while therapy with Nintendo Wii affects the lateral shifting of the weight in patients with cerebral palsy.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 2. lékařská fakulta, Klinika rehabilitace a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
dc.identifier.lisID990021067070106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV