Využívání SEO v českých podnicích
Use of Search Engine Optimization in Czech Companies
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/76144Identifikátory
SIS: 166462
Kolekce
- Kvalifikační práce [18345]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Máchová, Eva
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
14. 6. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
optimalizace webových stránek pro vyhledávače, SEO, on-page optimalizace, off-page optimalizace, webový fulltextový vyhledávač, marketing ve vyhledávačích, SEM, výzkum, české podnikyKlíčová slova (anglicky)
search engine optimization, SEO, on-page optimization, off-page optimization, web fulltext search engine, search engine marketing, SEM, research, Czech companiesBakalářská práce se věnuje optimalizaci webových stránek pro fulltextové vyhledávače, známé také pod zkratkou SEO (Search Engine Optimization). SEO se zaměřuje na různé aspekty webové stránky, například na její konstrukci, design nebo obsah, a snaží se je upravovat tak, aby byly vhodné pro zpracování webovými vyhledávači jako Google nebo Seznam. Účelem optimalizace je, aby se webová stránka umisťovala co nejvýše mezi výsledky vyhledávání, a dosáhla tak vyššího počtu návštěvníků. Kromě získání potenciálních zákazníků mají důkladné SEO aktivity pozitivní efekt také na kvalitu webu, jeho přístupnost, přívětivost k uživatelům, ale i na lepší image značky. Cílem bakalářské práce je představit SEO jako účinný marketingový nástroj a zmapovat jeho využívání v českých podnicích. Analýza primárních a sekundárních zdrojů proto nejdříve uvádí problematiku SEO a vysvětluje význam optimalizace webových stránek v marketingové strategii. Na teoretické poznatky navazuje část praktická, jež se zabývá analýzou klíčových slov a výzkumem provedeným pomocí dotazníkového šetření a osobních rozhovorů mezi českými firmami. Bakalářskou práci uzavírá kapitola, která prezentuje výsledky průzkumu a interpretuje data o používání SEO jako nástroje digitálního marketingu v tuzemských firmách.
The bachelor thesis is dedicated to search engine optimization, also known as SEO. SEO pursues various aspects of a web page, for instance its structure, design or content, and adjusts them in order to be suitable for processing by fulltext search engines such as Google or Seznam. The purpose of optimization is getting more traffic to a web page by appearing as high as possible on a generated search engine result page. Apart from gaining more leads, thorough SEO activities also have a positive impact on the quality of a web page, its accessibility, user- friendliness and brand image. The aim of the thesis is to introduce SEO as an effective marketing tool and explore its use in Czech businesses. Therefore, the analysis of the primary and secondary sources introduces the issue of SEO and explains the importance of search engine optimization in a marketing strategy. The theoretic knowledge is followed by the practical section which concerns with the keyword analysis of a chosen web page and the research carried out among Czech firms by the method of a questionnaire survey and interviewing. The bachelor thesis is concluded by the chapter presenting the results of the survey and interpreting the data regarding the use of SEO as a digital marketing tool in Czech companies.