Srovnání vnímání osobnostních značek lídrů stran ODS a TOP 09
Comparison of personal brands perception - the case of party leaders ODS and TOP 09
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/75853Identifiers
Study Information System: 166378
CU Caralogue: 990020934760106986
Collections
- Kvalifikační práce [18445]
Author
Advisor
Referee
Perottino, Michel
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Political Science
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
20. 6. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Branding, politický branding, značka, osobnostní značka, koncept OCEAN, ODS, TOP 09, Petr Fiala, Karel SchwarzenbergKeywords (English)
Branding, political branding, brand, brand personality, OCEAN concept, ODS, TOP 09, Petr Fiala, Karel SchwarzenbergPředkládaná diplomová práce se zabývá brandingem v politice a klade si za cíl srovnat vnímání osobnostních značek lídrů stran ODS a TOP 09. Pro daný výzkum byl zvolen lídr ODS Petr Fiala a lídr TOP 09 Karel Schwarzenberg. V této práci byly měřeny hodnoty značky skrz postupy, které navrhl K. L. Keller a pro výzkum osobnostní značky byl použit koncept OCEAN Gerarda Sauciera, který tvoří hlavní pilíř této práce. Srovnání vnímání osobnostních značek lídrů těchto stran bylo zkoumáno na vzorku 212 studentů politologie a ekonomie.
This master's thesis focuses on the concept of branding in politics. The main aim of this piece of work is comparison of perception of brand personality. In this case, the party leader Petr Fiala by ODS and Karel Schwarzenberg by TOP 09, have been chosen for this research. The brand value was assessed by procedures which were suggested by K. L. Keller. The OCEAN concept, created by Gerard Saucier, was used for brand personality research, which is the main pillar of this thesis. The sample of 212 students of political science and economics took part in the above mentioned research.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Proces založení a tvorby oděvní značky
Defence status: DEFENDEDŠvach, Martin (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2015)Date of defense: 15. 6. 2015vii Abstrakt Bakalářská práce "Proces založení a řízení módní značky" pojednává o tom, jak založit a vytvořit oděvní značku, jak zpracovat její podnikatelský plán a jaké metody a techniky k tvorbě značky využít. Nejprve ... -
Možnosti využití brandingu v rámci organizačních struktur vysokých škol na příkladu Univerzity Karlovy
Defence status: DEFENDEDŠimoník, Filip (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Date of defense: 13. 6. 2018 -
City branding krajských měst v Česku
Defence status: DEFENDEDJenček, Lubor (Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, 2020)Date of defense: 25. 6. 2020Lubor JENČEK: City branding krajských měst v Česku Abstract This thesis deals with city branding of Czech regional capital cities. Its goal is to compare city branding of Czech regional capital cities and reveal a functional ...