Zobrazit minimální záznam

Education of pupils with special educational needs in elementary school in Prague 2
dc.contributor.advisorKohoutek, Jan
dc.creatorStaniczková, Lucie
dc.date.accessioned2020-08-26T08:48:28Z
dc.date.available2020-08-26T08:48:28Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/75820
dc.description.abstractThis thesis is devoted to the problems of children with special educational needs, with a focus on elementary schools in Prague 2. The first part of the thesis describes the aims, particularly the identification of positive experiences and negative examples from practice, and research questions. Next part is devoted to methodology, in which the author deals with the description of data collection and the production of materials for semi-structured interviews. The author describes the theoretical and conceptual background of selected issues and presents the basic terminology and historical context of education of children with special educational needs in the Czech Republic. The second part focuses on the empirical research that has been devoted specifically to autistic children. The first part contains a basic summary of integrated children in primary schools in Prague 2. This part is followed by findings from the interviews, which are logically divided into three main sections. In conclusion there is a synthesis of the most important information and their relation to the selected concepts. The main result of this thesis is the relation between chosen concepts and relevant data gained from the qualitative interviews with respondents connected to elementary schools in Prague 2. The author points out...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce je věnována problematice vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na základní školy Prahy 2. V první části práce jsou uvedeny cíle, zejména se jedná o identifikaci dobrých zkušeností a špatných příkladů z praxe, a výzkumné otázky. Následuje pasáž věnovaná metodologii, v níž se autorka věnuje popisu sběru dat a tvorbě podkladů k polostrukturovaným rozhovorům. Dále autorka zpracovává teoretické a konceptuální pozadí zvolené problematiky. Uvádí základní terminologii a historický kontext vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice. Druhá část práce je zaměřena na vlastní empirický výzkum, který se již věnuje konkrétně autistickým žákům. V první fázi je uvedena základní sumarizace integrovaných žáků v základních školách Prahy 2. Následují poznatky z rozhovorů, které jsou logicky koncipovány do tří hlavních podkapitol. Na závěr je provedena syntéza nejdůležitějších informací a jejich relace vůči vybraným konceptům. Hlavním výsledkem této práce má být relace vybraných konceptů s relevantními poznatky, získané při kvalitativních rozhovorech s respondenty základních škol Prahy 2. Autorka ukazuje, do jaké míry se liší současně nastavená politika a dílčí praxe, a nabízí poznatky, které nevycházejí pouze z teoretických konceptů.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectvzdělávání žákůcs_CZ
dc.subjectinkluzivní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectmetodika vzdělávání žákůcs_CZ
dc.subjectsystém vzdělávánícs_CZ
dc.subjectautismuscs_CZ
dc.subjectzákladní školycs_CZ
dc.subjectintegracecs_CZ
dc.subjecteducation of pupilsen_US
dc.subjectinklusive educationen_US
dc.subjectmethodics of educationen_US
dc.subjectsystém of educationen_US
dc.subjectautismusen_US
dc.subjectbasic schoolsen_US
dc.subjectintegrationen_US
dc.titleVzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na základní školy Praha 2cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-20
dc.description.departmentKatedra veřejné a sociální politikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Public and Social Policyen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId165983
dc.title.translatedEducation of pupils with special educational needs in elementary school in Prague 2en_US
dc.contributor.refereeMouralová, Magdalena
dc.identifier.aleph002093323
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineVeřejná a sociální politikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePublic and Social Policyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Public and Social Policyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csVeřejná a sociální politikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPublic and Social Policyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce je věnována problematice vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na základní školy Prahy 2. V první části práce jsou uvedeny cíle, zejména se jedná o identifikaci dobrých zkušeností a špatných příkladů z praxe, a výzkumné otázky. Následuje pasáž věnovaná metodologii, v níž se autorka věnuje popisu sběru dat a tvorbě podkladů k polostrukturovaným rozhovorům. Dále autorka zpracovává teoretické a konceptuální pozadí zvolené problematiky. Uvádí základní terminologii a historický kontext vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice. Druhá část práce je zaměřena na vlastní empirický výzkum, který se již věnuje konkrétně autistickým žákům. V první fázi je uvedena základní sumarizace integrovaných žáků v základních školách Prahy 2. Následují poznatky z rozhovorů, které jsou logicky koncipovány do tří hlavních podkapitol. Na závěr je provedena syntéza nejdůležitějších informací a jejich relace vůči vybraným konceptům. Hlavním výsledkem této práce má být relace vybraných konceptů s relevantními poznatky, získané při kvalitativních rozhovorech s respondenty základních škol Prahy 2. Autorka ukazuje, do jaké míry se liší současně nastavená politika a dílčí praxe, a nabízí poznatky, které nevycházejí pouze z teoretických konceptů.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is devoted to the problems of children with special educational needs, with a focus on elementary schools in Prague 2. The first part of the thesis describes the aims, particularly the identification of positive experiences and negative examples from practice, and research questions. Next part is devoted to methodology, in which the author deals with the description of data collection and the production of materials for semi-structured interviews. The author describes the theoretical and conceptual background of selected issues and presents the basic terminology and historical context of education of children with special educational needs in the Czech Republic. The second part focuses on the empirical research that has been devoted specifically to autistic children. The first part contains a basic summary of integrated children in primary schools in Prague 2. This part is followed by findings from the interviews, which are logically divided into three main sections. In conclusion there is a synthesis of the most important information and their relation to the selected concepts. The main result of this thesis is the relation between chosen concepts and relevant data gained from the qualitative interviews with respondents connected to elementary schools in Prague 2. The author points out...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990020933230106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV