dc.contributor.advisor | Kohoutek, Jan | |
dc.creator | Staniczková, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2020-08-26T08:48:28Z | |
dc.date.available | 2020-08-26T08:48:28Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/75820 | |
dc.description.abstract | This thesis is devoted to the problems of children with special educational needs, with a focus on elementary schools in Prague 2. The first part of the thesis describes the aims, particularly the identification of positive experiences and negative examples from practice, and research questions. Next part is devoted to methodology, in which the author deals with the description of data collection and the production of materials for semi-structured interviews. The author describes the theoretical and conceptual background of selected issues and presents the basic terminology and historical context of education of children with special educational needs in the Czech Republic. The second part focuses on the empirical research that has been devoted specifically to autistic children. The first part contains a basic summary of integrated children in primary schools in Prague 2. This part is followed by findings from the interviews, which are logically divided into three main sections. In conclusion there is a synthesis of the most important information and their relation to the selected concepts. The main result of this thesis is the relation between chosen concepts and relevant data gained from the qualitative interviews with respondents connected to elementary schools in Prague 2. The author points out... | en_US |
dc.description.abstract | Diplomová práce je věnována problematice vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na základní školy Prahy 2. V první části práce jsou uvedeny cíle, zejména se jedná o identifikaci dobrých zkušeností a špatných příkladů z praxe, a výzkumné otázky. Následuje pasáž věnovaná metodologii, v níž se autorka věnuje popisu sběru dat a tvorbě podkladů k polostrukturovaným rozhovorům. Dále autorka zpracovává teoretické a konceptuální pozadí zvolené problematiky. Uvádí základní terminologii a historický kontext vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice. Druhá část práce je zaměřena na vlastní empirický výzkum, který se již věnuje konkrétně autistickým žákům. V první fázi je uvedena základní sumarizace integrovaných žáků v základních školách Prahy 2. Následují poznatky z rozhovorů, které jsou logicky koncipovány do tří hlavních podkapitol. Na závěr je provedena syntéza nejdůležitějších informací a jejich relace vůči vybraným konceptům. Hlavním výsledkem této práce má být relace vybraných konceptů s relevantními poznatky, získané při kvalitativních rozhovorech s respondenty základních škol Prahy 2. Autorka ukazuje, do jaké míry se liší současně nastavená politika a dílčí praxe, a nabízí poznatky, které nevycházejí pouze z teoretických konceptů. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | vzdělávání žáků | cs_CZ |
dc.subject | inkluzivní vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | metodika vzdělávání žáků | cs_CZ |
dc.subject | systém vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | autismus | cs_CZ |
dc.subject | základní školy | cs_CZ |
dc.subject | integrace | cs_CZ |
dc.subject | education of pupils | en_US |
dc.subject | inklusive education | en_US |
dc.subject | methodics of education | en_US |
dc.subject | systém of education | en_US |
dc.subject | autismus | en_US |
dc.subject | basic schools | en_US |
dc.subject | integration | en_US |
dc.title | Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na základní školy Praha 2 | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-06-20 | |
dc.description.department | Katedra veřejné a sociální politiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Public and Social Policy | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.identifier.repId | 165983 | |
dc.title.translated | Education of pupils with special educational needs in elementary school in Prague 2 | en_US |
dc.contributor.referee | Mouralová, Magdalena | |
dc.identifier.aleph | 002093323 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Veřejná a sociální politika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Public and Social Policy | en_US |
thesis.degree.program | Sociologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Sociology | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra veřejné a sociální politiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Public and Social Policy | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Veřejná a sociální politika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Public and Social Policy | en_US |
uk.degree-program.cs | Sociologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Sociology | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce je věnována problematice vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na základní školy Prahy 2. V první části práce jsou uvedeny cíle, zejména se jedná o identifikaci dobrých zkušeností a špatných příkladů z praxe, a výzkumné otázky. Následuje pasáž věnovaná metodologii, v níž se autorka věnuje popisu sběru dat a tvorbě podkladů k polostrukturovaným rozhovorům. Dále autorka zpracovává teoretické a konceptuální pozadí zvolené problematiky. Uvádí základní terminologii a historický kontext vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice. Druhá část práce je zaměřena na vlastní empirický výzkum, který se již věnuje konkrétně autistickým žákům. V první fázi je uvedena základní sumarizace integrovaných žáků v základních školách Prahy 2. Následují poznatky z rozhovorů, které jsou logicky koncipovány do tří hlavních podkapitol. Na závěr je provedena syntéza nejdůležitějších informací a jejich relace vůči vybraným konceptům. Hlavním výsledkem této práce má být relace vybraných konceptů s relevantními poznatky, získané při kvalitativních rozhovorech s respondenty základních škol Prahy 2. Autorka ukazuje, do jaké míry se liší současně nastavená politika a dílčí praxe, a nabízí poznatky, které nevycházejí pouze z teoretických konceptů. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis is devoted to the problems of children with special educational needs, with a focus on elementary schools in Prague 2. The first part of the thesis describes the aims, particularly the identification of positive experiences and negative examples from practice, and research questions. Next part is devoted to methodology, in which the author deals with the description of data collection and the production of materials for semi-structured interviews. The author describes the theoretical and conceptual background of selected issues and presents the basic terminology and historical context of education of children with special educational needs in the Czech Republic. The second part focuses on the empirical research that has been devoted specifically to autistic children. The first part contains a basic summary of integrated children in primary schools in Prague 2. This part is followed by findings from the interviews, which are logically divided into three main sections. In conclusion there is a synthesis of the most important information and their relation to the selected concepts. The main result of this thesis is the relation between chosen concepts and relevant data gained from the qualitative interviews with respondents connected to elementary schools in Prague 2. The author points out... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra veřejné a sociální politiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020933230106986 | |