dc.contributor.advisor | Kubátová, Gabriela | |
dc.creator | Zemanová, Marie | |
dc.date.accessioned | 2017-06-01T02:25:05Z | |
dc.date.available | 2017-06-01T02:25:05Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/75684 | |
dc.description.abstract | Autorský abstrakt Diplomová práce je zaměřena na rozvoj interpretace v houslové hře na II. stupni ZUŠ. Cílem je projít různá slohová období a na vybraných skladbách u pokročilých žáků prohlubovat kvalitu reprodukčních prostředků, rozvíjet základní principy interpretačního umění a dále kreativně zpracovat nácvik jednotlivých skladeb. Práce je zaměřena spíše prakticky a může se stát pomůckou houslovým pedagogům i vyspělejším žákům. Problematika houslové hry je tu nazírána z interpretačního úhlu pohledu. Učební proces je veden na cestě od představy k realizaci, přičemž technika je prostředkem pro realizaci představy a zároveň výsledná realizace je velmi ovlivněna technickou úrovní hry. Zabýváme se zde možnostmi, jak hudební představivost rozvíjet a podpořit úspěšné provedení výše uvedeného procesu. Ústředním tématem je rozvoj interpretace houslové hry a s tím úzce související teoretická i praktická problematika. Je zde stanoven model cvičebního postupu, přičemž na konkrétních příkladech vybraných skladeb z období baroka, klasicismu a romantismu je ukázáno, jakým způsobem je možné dané schéma aplikovat v praxi. Velká pozornost je dále věnována využití nonartificiální hudby a zejména improvizace při výuce houslové hry. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The diploma thesis is focused on the development of interpretation of violin playing at the advanced level at music schools. The aim of the thesis is to go through different periods of music development and to deepen the quality of means of reproduction and develop basic principles of interpretation in advanced students on the basis of several selected compositions. Another objective is to handle the practising process of each composition creatively. The work is oriented practically and may become useful for violin teachers and advanced students. The problems connected with violin playing are treated from the point of view of performance. The teaching process goes from imagination to realization where the technical skills are means for the realization of imagination and, simultaneously, the final performance is a great deal influenced by the player's technical skills. Also, the possibilities how to develop musical imagination and accomplish successful realization of the process mentioned above are discussed. The central themes of the thesis are the development of interpretation of violin playing and the problems connected with it, both theoretical and practical. A scheme for the teaching process is defined and the possible ways of application of the scheme during practice are shown on examples of... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | houslová metodika | cs_CZ |
dc.subject | II. stupeň ZUŠ | cs_CZ |
dc.subject | rozvoj interpretace | cs_CZ |
dc.subject | hudební představivost | cs_CZ |
dc.subject | nonartificiální hudba | cs_CZ |
dc.subject | hudební improvizace | cs_CZ |
dc.subject | violin methodics | en_US |
dc.subject | advanced level at music schools | en_US |
dc.subject | musical imagination | en_US |
dc.subject | non-artificial music | en_US |
dc.subject | musical improvisation | en_US |
dc.title | Rozvoj interpretace v houslové hře na II. stupni ZUŠ | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-09-08 | |
dc.description.department | Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 149355 | |
dc.title.translated | Development of Interpretation of the Playing th Violin During the Second Level of Education at Basic Schools of Arts | en_US |
dc.contributor.referee | Perglerová, Marka | |
dc.identifier.aleph | 002025788 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - hra na nástroj | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Musical Instrument | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - hra na nástroj | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Musical Instrument | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Autorský abstrakt Diplomová práce je zaměřena na rozvoj interpretace v houslové hře na II. stupni ZUŠ. Cílem je projít různá slohová období a na vybraných skladbách u pokročilých žáků prohlubovat kvalitu reprodukčních prostředků, rozvíjet základní principy interpretačního umění a dále kreativně zpracovat nácvik jednotlivých skladeb. Práce je zaměřena spíše prakticky a může se stát pomůckou houslovým pedagogům i vyspělejším žákům. Problematika houslové hry je tu nazírána z interpretačního úhlu pohledu. Učební proces je veden na cestě od představy k realizaci, přičemž technika je prostředkem pro realizaci představy a zároveň výsledná realizace je velmi ovlivněna technickou úrovní hry. Zabýváme se zde možnostmi, jak hudební představivost rozvíjet a podpořit úspěšné provedení výše uvedeného procesu. Ústředním tématem je rozvoj interpretace houslové hry a s tím úzce související teoretická i praktická problematika. Je zde stanoven model cvičebního postupu, přičemž na konkrétních příkladech vybraných skladeb z období baroka, klasicismu a romantismu je ukázáno, jakým způsobem je možné dané schéma aplikovat v praxi. Velká pozornost je dále věnována využití nonartificiální hudby a zejména improvizace při výuce houslové hry. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma thesis is focused on the development of interpretation of violin playing at the advanced level at music schools. The aim of the thesis is to go through different periods of music development and to deepen the quality of means of reproduction and develop basic principles of interpretation in advanced students on the basis of several selected compositions. Another objective is to handle the practising process of each composition creatively. The work is oriented practically and may become useful for violin teachers and advanced students. The problems connected with violin playing are treated from the point of view of performance. The teaching process goes from imagination to realization where the technical skills are means for the realization of imagination and, simultaneously, the final performance is a great deal influenced by the player's technical skills. Also, the possibilities how to develop musical imagination and accomplish successful realization of the process mentioned above are discussed. The central themes of the thesis are the development of interpretation of violin playing and the problems connected with it, both theoretical and practical. A scheme for the teaching process is defined and the possible ways of application of the scheme during practice are shown on examples of... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020257880106986 | |