Zobrazit minimální záznam

Development of Interpretation of the Playing th Violin During the Second Level of Education at Basic Schools of Arts
dc.contributor.advisorKubátová, Gabriela
dc.creatorZemanová, Marie
dc.date.accessioned2017-06-01T02:25:05Z
dc.date.available2017-06-01T02:25:05Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/75684
dc.description.abstractAutorský abstrakt Diplomová práce je zaměřena na rozvoj interpretace v houslové hře na II. stupni ZUŠ. Cílem je projít různá slohová období a na vybraných skladbách u pokročilých žáků prohlubovat kvalitu reprodukčních prostředků, rozvíjet základní principy interpretačního umění a dále kreativně zpracovat nácvik jednotlivých skladeb. Práce je zaměřena spíše prakticky a může se stát pomůckou houslovým pedagogům i vyspělejším žákům. Problematika houslové hry je tu nazírána z interpretačního úhlu pohledu. Učební proces je veden na cestě od představy k realizaci, přičemž technika je prostředkem pro realizaci představy a zároveň výsledná realizace je velmi ovlivněna technickou úrovní hry. Zabýváme se zde možnostmi, jak hudební představivost rozvíjet a podpořit úspěšné provedení výše uvedeného procesu. Ústředním tématem je rozvoj interpretace houslové hry a s tím úzce související teoretická i praktická problematika. Je zde stanoven model cvičebního postupu, přičemž na konkrétních příkladech vybraných skladeb z období baroka, klasicismu a romantismu je ukázáno, jakým způsobem je možné dané schéma aplikovat v praxi. Velká pozornost je dále věnována využití nonartificiální hudby a zejména improvizace při výuce houslové hry.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis is focused on the development of interpretation of violin playing at the advanced level at music schools. The aim of the thesis is to go through different periods of music development and to deepen the quality of means of reproduction and develop basic principles of interpretation in advanced students on the basis of several selected compositions. Another objective is to handle the practising process of each composition creatively. The work is oriented practically and may become useful for violin teachers and advanced students. The problems connected with violin playing are treated from the point of view of performance. The teaching process goes from imagination to realization where the technical skills are means for the realization of imagination and, simultaneously, the final performance is a great deal influenced by the player's technical skills. Also, the possibilities how to develop musical imagination and accomplish successful realization of the process mentioned above are discussed. The central themes of the thesis are the development of interpretation of violin playing and the problems connected with it, both theoretical and practical. A scheme for the teaching process is defined and the possible ways of application of the scheme during practice are shown on examples of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjecthouslová metodikacs_CZ
dc.subjectII. stupeň ZUŠcs_CZ
dc.subjectrozvoj interpretacecs_CZ
dc.subjecthudební představivostcs_CZ
dc.subjectnonartificiální hudbacs_CZ
dc.subjecthudební improvizacecs_CZ
dc.subjectviolin methodicsen_US
dc.subjectadvanced level at music schoolsen_US
dc.subjectmusical imaginationen_US
dc.subjectnon-artificial musicen_US
dc.subjectmusical improvisationen_US
dc.titleRozvoj interpretace v houslové hře na II. stupni ZUŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-08
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId149355
dc.title.translatedDevelopment of Interpretation of the Playing th Violin During the Second Level of Education at Basic Schools of Artsen_US
dc.contributor.refereePerglerová, Marka
dc.identifier.aleph002025788
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - hra na nástrojcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Musical Instrumenten_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - hra na nástrojcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Musical Instrumenten_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csAutorský abstrakt Diplomová práce je zaměřena na rozvoj interpretace v houslové hře na II. stupni ZUŠ. Cílem je projít různá slohová období a na vybraných skladbách u pokročilých žáků prohlubovat kvalitu reprodukčních prostředků, rozvíjet základní principy interpretačního umění a dále kreativně zpracovat nácvik jednotlivých skladeb. Práce je zaměřena spíše prakticky a může se stát pomůckou houslovým pedagogům i vyspělejším žákům. Problematika houslové hry je tu nazírána z interpretačního úhlu pohledu. Učební proces je veden na cestě od představy k realizaci, přičemž technika je prostředkem pro realizaci představy a zároveň výsledná realizace je velmi ovlivněna technickou úrovní hry. Zabýváme se zde možnostmi, jak hudební představivost rozvíjet a podpořit úspěšné provedení výše uvedeného procesu. Ústředním tématem je rozvoj interpretace houslové hry a s tím úzce související teoretická i praktická problematika. Je zde stanoven model cvičebního postupu, přičemž na konkrétních příkladech vybraných skladeb z období baroka, klasicismu a romantismu je ukázáno, jakým způsobem je možné dané schéma aplikovat v praxi. Velká pozornost je dále věnována využití nonartificiální hudby a zejména improvizace při výuce houslové hry.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis is focused on the development of interpretation of violin playing at the advanced level at music schools. The aim of the thesis is to go through different periods of music development and to deepen the quality of means of reproduction and develop basic principles of interpretation in advanced students on the basis of several selected compositions. Another objective is to handle the practising process of each composition creatively. The work is oriented practically and may become useful for violin teachers and advanced students. The problems connected with violin playing are treated from the point of view of performance. The teaching process goes from imagination to realization where the technical skills are means for the realization of imagination and, simultaneously, the final performance is a great deal influenced by the player's technical skills. Also, the possibilities how to develop musical imagination and accomplish successful realization of the process mentioned above are discussed. The central themes of the thesis are the development of interpretation of violin playing and the problems connected with it, both theoretical and practical. A scheme for the teaching process is defined and the possible ways of application of the scheme during practice are shown on examples of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990020257880106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV