Řízení pracovního výkonu a hodnocení pedagogických pracovníků v mateřské škole
Work performance management and evaluation of kindergarden pedagogical workers
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/75573Identifikátory
SIS: 172835
Katalog UK: 990020891390106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Trojan, Václav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Management vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
20. 5. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
pracovní výkon, řízení pracovního výkonu, hodnocení pracovníků, hodnotící rozhovor, zpětná vazba, motivaceKlíčová slova (anglicky)
work performance, work performance management, employee evaluation, appraisal interview, feedback, motivationCílem práce je popsat a prozkoumat proces řízení pracovního výkonu a hodnocení pedagogických pracovníků v mateřské škole. Teoretická část se zabývá základy personální práce, zejména pak jejími stěžejními činnostmi - řízením pracovního výkonu a hodnocením pracovníků. Součástí je specifikace těchto personálních aktivit ve školách a školských zařízeních, pokud bylo v odborné literatuře dohledáno, tak v mateřských školách. Analytická část se vztahuje k výzkumnému šetření v prostředí mateřských škol, jehož cílem bylo analyzovat, zda a jakým způsobem je zde realizován proces řízení pracovního výkonu pedagogických pracovníků a jak je nastaven systém jejich hodnocení. K výzkumnému šetření byla zvolena explorativní metoda dotazníku. V případě sledovaného výzkumného šetření designem případové studie byly použity dvě metody sběru dat: individuální polostandardizovaný rozhovor a analýza dokumentů školy. Případová studie byla dokreslena krátkým dotazníkovým šetřením s pedagogickými pracovníky sledovaných škol. Závěr práce tvoří shrnutí a zhodnocení dosažení cíle práce. Význam práce spočívá v rozšíření teoretického poznání a praktickém přínosu vedoucím pracovníkům, posluchačům školského managementu a managementu vzdělávání při implementaci řízení pracovního výkonu a hodnocení pedagogických pracovníků v mateřské...
The main target of this thesis is to describe and explore the process of performance management and evaluation of teachers in nursery school. The theoretical part looks into the basics of personal work, especially its core activities - the performance management and evaluation of work performance of employees. As a component of this theoretical part is the specifications of these personnel activities in schools and school facilities. When it was found in literature also in nursery schools. The analytical part is related to the research in an environment of nursery schools, its target was to analyze whether and how is the process of performance management implemented to teachers and how is set up a system of evaluation. The survey was chosen as an exploratory questionnaire method. For data collection were used two methods: Individual standardized interview and analysis of school documents. The study was finished with a short questionnaire survey of staff in the monitored school. The conclusion contains a summary and evaluation to the main target of this thesis. The significance of the thesis consists in extending of the theoretical knowledge and practical benefits to executives, students of school management and education management in the implementation of performance management and evaluation of...
