Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorRoraback, Erik Sherman
dc.creatorSzemetová, Lucia
dc.date.accessioned2017-06-01T01:35:05Z
dc.date.available2017-06-01T01:35:05Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/75435
dc.description.abstract1 Abstrakt Tématem této práce je filmový svět Wese Andersona. Jedná se o analýzu tohoto současného auteur režiséra, jejíž cílem je načrtnout a podrobně popsat atmosféru a cítění Andersonova díla. Andersonovo cítění zahrnuje znovuinterpretaci ztracených hodnot a vytváří specifické smýšlení, díky kterému se díla dají popsat jako meditace nad vlastní filmovou ‚filozofií'. Základním kamenem teoretické struktury je filozofie, primárně postmodernismus a metamodernismus. Technika meta-filmu, pastiš a nostalgie jsou tři hlavní postmoderní elementy v Andersonově díle. Jeho unikátní užití těchto prvků přesahuje anticipovaný postmoderní tón a vytváří novou strukturu cítění charakterizovaného metamoderní nadějí. Upřímnost vyvěrá z postmoderních prostředků, jež Anderson užívá k vytvoření metamoderní senzibilitu. Práce se soustředí na tři zmíněné atributy Andersonovy filmografie, které v jak postmoderním tak metamoderním kontextu pomáhají rozložit tematické vzorce a významnou vizualitu jeho filmografie. Práce se zaměřuje na osm Andersonových filmů: Grázlové, Jak jsem balil učitelku, Taková zvláštní rodinka, Život pod vodou, Darjeeling s ručením omezeným, Fantastický pan Lišák, Až vyjde měsíc, Grandhotel Budapešť. Analýzou těchto děl se dobereme k základním stylistickým a obsahovým prvkům, stejně jako k unikátnímu...cs_CZ
dc.description.abstract1 Abstract The subject of this thesis is Wes Anderson's cinematic world. The analysis draws an auteur study of this contemporary director in order to discover what sensibility his cinema demonstrates. Anderson's sentiment causes a reinterpretation of lost values and generates specific thinking, which allow it to be considered as a mediation of his own filmic "philosophy." The backbone theory consists of philosophy, in general, and of postmodernism and metamodernism, specifically. The three postmodern elements to be discussed are the meta-cinematic techniques, pastiche and nostalgia prevalent in Anderson's oeuvre. However, his unique employment of these features transgresses the anticipated postmodern tone and creates a new structure of feeling characterized by metamodern hopefulness. Therefore, Anderson uses postmodern means to create a metamodern sensibility that signalizes sincerity. Focusing on the three above-mentioned attributes of Anderson's filmography in both a postmodern and metamodern context helps to deconstruct his highly visual and thematically patterned cinema in order to reveal where the particular sensibility of the director stems from. The analysis of Anderson's eight features-Bottle Rocket, Rushmore, The Royal Tenenbaums, The Life Aquatic with Steve Zissou, The Darjeeling Limited,...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectWes Andersoncs_CZ
dc.subjectGrázlovécs_CZ
dc.subjectJak jsem balil učitelkucs_CZ
dc.subjectTaková zvláštní rodinkacs_CZ
dc.subjectŽivot pod vodoucs_CZ
dc.subjectDarjeeling s ručením omezenýmcs_CZ
dc.subjectFantastický pan Lišákcs_CZ
dc.subjectAž vyjde měsíccs_CZ
dc.subjectGrandhotel Budapešťcs_CZ
dc.subjectfilmcs_CZ
dc.subjectfilozofie filmucs_CZ
dc.subjectupřímnostcs_CZ
dc.subjectsenzibilitacs_CZ
dc.subjectpostmodernismuscs_CZ
dc.subjectmetamodernismuscs_CZ
dc.subjectmeta-filmcs_CZ
dc.subjectpastišcs_CZ
dc.subjectnostalgiecs_CZ
dc.subjectWes Andersonen_US
dc.subjectBottle Rocketen_US
dc.subjectRushmoreen_US
dc.subjectThe Royal Tenenbaumsen_US
dc.subjectThe Life Aquatic with Steve Zissouen_US
dc.subjectThe Darjeeling Limiteden_US
dc.subjectFantastic Mr. Foxen_US
dc.subjectMoonrise Kingdomen_US
dc.subjectThe Grand Budapest Hotelen_US
dc.subjectfilmen_US
dc.subjectfilm-philosophyen_US
dc.subjectsincerityen_US
dc.subjectsensibilityen_US
dc.subjectpostmodernismen_US
dc.subjectmetamodernismen_US
dc.subjectmeta-cinemaen_US
dc.subjectpasticheen_US
dc.subjectnostalgiaen_US
dc.titleDeconstructing the Fantastic World of Wes Anderson - The Philosophy Behind the Artificial Surface of a Contemporary Directoren_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-12
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId166325
dc.contributor.refereeVeselá, Pavla
dc.identifier.aleph002108421
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Anglophone Literatures and Culturesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs1 Abstrakt Tématem této práce je filmový svět Wese Andersona. Jedná se o analýzu tohoto současného auteur režiséra, jejíž cílem je načrtnout a podrobně popsat atmosféru a cítění Andersonova díla. Andersonovo cítění zahrnuje znovuinterpretaci ztracených hodnot a vytváří specifické smýšlení, díky kterému se díla dají popsat jako meditace nad vlastní filmovou ‚filozofií'. Základním kamenem teoretické struktury je filozofie, primárně postmodernismus a metamodernismus. Technika meta-filmu, pastiš a nostalgie jsou tři hlavní postmoderní elementy v Andersonově díle. Jeho unikátní užití těchto prvků přesahuje anticipovaný postmoderní tón a vytváří novou strukturu cítění charakterizovaného metamoderní nadějí. Upřímnost vyvěrá z postmoderních prostředků, jež Anderson užívá k vytvoření metamoderní senzibilitu. Práce se soustředí na tři zmíněné atributy Andersonovy filmografie, které v jak postmoderním tak metamoderním kontextu pomáhají rozložit tematické vzorce a významnou vizualitu jeho filmografie. Práce se zaměřuje na osm Andersonových filmů: Grázlové, Jak jsem balil učitelku, Taková zvláštní rodinka, Život pod vodou, Darjeeling s ručením omezeným, Fantastický pan Lišák, Až vyjde měsíc, Grandhotel Budapešť. Analýzou těchto děl se dobereme k základním stylistickým a obsahovým prvkům, stejně jako k unikátnímu...cs_CZ
uk.abstract.en1 Abstract The subject of this thesis is Wes Anderson's cinematic world. The analysis draws an auteur study of this contemporary director in order to discover what sensibility his cinema demonstrates. Anderson's sentiment causes a reinterpretation of lost values and generates specific thinking, which allow it to be considered as a mediation of his own filmic "philosophy." The backbone theory consists of philosophy, in general, and of postmodernism and metamodernism, specifically. The three postmodern elements to be discussed are the meta-cinematic techniques, pastiche and nostalgia prevalent in Anderson's oeuvre. However, his unique employment of these features transgresses the anticipated postmodern tone and creates a new structure of feeling characterized by metamodern hopefulness. Therefore, Anderson uses postmodern means to create a metamodern sensibility that signalizes sincerity. Focusing on the three above-mentioned attributes of Anderson's filmography in both a postmodern and metamodern context helps to deconstruct his highly visual and thematically patterned cinema in order to reveal where the particular sensibility of the director stems from. The analysis of Anderson's eight features-Bottle Rocket, Rushmore, The Royal Tenenbaums, The Life Aquatic with Steve Zissou, The Darjeeling Limited,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.identifier.lisID990021084210106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV