Komunikace rebrandingu za pomoci PR nástrojů na příkladu firmy ŠkoFin
Rebranding communication using PR tools on the example of ŠkoFIN company
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/74831Identifiers
Study Information System: 167290
Collections
- Kvalifikační práce [18180]
Author
Advisor
Referee
Hrabánková, Markéta
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
27. 6. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Rebranding, Public relations, Média, ŠkoFIN, Volkswagen Financial servicesKeywords (English)
Rebranding, Public relations, Média, ŠkoFIN, Volkswagen Financial servicesPráce si klade za cíl popsat proces rebrandingu společnosti ŠkoFIN (dnes Volkswagen Financial Services) a především jeho komunikace prostřednictvím nástrojů PR. Společnost ŠkoFIN na českém trhu působila od roku 1992 a po 23 letech se rozhodla ke kompletnímu rebrandingu firmy. Změnil se nejen název, ale také logo a firemní barvy. Práce zkoumá užité PR nástroje, zasazuje je do kontextu marketingové kampaně a analyzuje jimi generované mediální výstupy. Dále se věnuje analýze mínění veřejnosti prostřednictvím využití dotazníkového průzkumu. Diplomová práce analyzuje mediální výstupy a způsob vnímání rebrandingu společnosti ŠkoFIN veřejností.
This thesis aims to describe the process of rebranding SkoFIN (Volkswagen Financial Services) and especially its communication through PR tools. ŠkoFIN was present at the Czech market since 1992 and after 23 years decided for a complete rebranding of the company. It changed not only the name but also the logo and corporate colors. The thesis analyzes used PR tools, puts them in the context of marketing campaigns and deals with generated media articles. It also contains the analysis of public opinion using a questionnaire survey. This thesis focuses on the analysis of media articles and a way of perceiving the changes by public.