Teaching English in the Czech Step by Step Preschool Programme
Výuka angličtiny v předškolním programu Začít spolu
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/74203Identifiers
Study Information System: 161533
Collections
- Kvalifikační práce [19160]
Author
Advisor
Referee
Morgan, Craig Alan
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
English Language Oriented at Education - Music Oriented at Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
15. 9. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
English
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
program Začít spolu, výuka angličtiny v mateřské školceKeywords (English)
Step by Step Programme, ESL teaching in preschoolsBakalářská práce s názvem Výuka angličtiny v předškolním programu Začít spolu se zabývá způsobem, jakým je výuka angličtiny implementována do programu Začít spolu ve vybraných školkách. První kapitola obsahuje stručný přehled historie programu Začít spolu. Druhá kapitola shrnuje metody a přístupy k výuce angličtiny jako druhého jazyka u předškolních dětí. Třetí kapitola popisuje zásady předškolního programu Začít spolu, denní plán předškolních zařízení a poskytuje návrh na implementaci výuky angličtiny do programu Začít spolu. Čtvrtá kapitola je praktická část a prezentuje analýzu výsledků výzkumu v oblasti výuky angličtiny ve vybraných školkách s programem Začít spolu. Obsahuje též prezentaci a interpretaci výsledků dotazníku a interview s učiteli vybraných školek.
The Bachelor's thesis Teaching English in the Czech Step by Step Preschool Programme deals with the manner in which English is implemented into the Step by Step programme in selected preschools. The first chapter provides a brief outline of the history of the Step by Step programme. Chapter two summarizes the methods and approaches used in teaching English as a second language to very young learners. The third chapter outlines the principles of the Step by Step preschool programme, the daily schedule of Step by Step preschools and provides a proposal on how English can be implemented into the programme. Chapter four is the practical part of the thesis and presents research analysis of teaching English in selected Step by Step preschools with the presentation and interpretation of results of interviews and questionnaires given to teachers of the selected preschools.