Umělá inteligence jednotek ve strategických hrách
Artificial Intelligence in Strategy Computer Games
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/74009Identifikátory
SIS: 177408
Kolekce
- Kvalifikační práce [10691]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bída, Michal
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Programování
Katedra / ústav / klinika
Katedra distribuovaných a spolehlivých systémů
Datum obhajoby
8. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
počítačové hry, umělá inteligence, vyhledání cesty, formace jednotekKlíčová slova (anglicky)
computer games, artificial intelligence, pathfinding, unit formationsVálečné strategické hry jsou žánrem počítačových her, kde jako klíčový element figuruje ovládání a navigace jednotek po hrací ploše. I přes rozdílné přístupy ke správě jednotek u jednotlivých komerčně úspěšných titulů se obvykle objevují problémy při řešení určitého druhu kolizí, ať už vzájemných mezi jednotkami nebo kolizí s přírodními překážkami. Knihovna vyvíjená v rámci této práce sjednocuje všechny dnes používané přístupy ke správě jednotek a nabízí generický systém formací, systém predikce, zabraňování a případného řešení kolizí všech úrovní a dále vyhledání optimální cesty po hrací ploše při zohlednění povahy a výškového profilu terénu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Strategy war games are a genre of computer games with the key element being control and navigation of units on the map. Despite having different approach to unit management, even the best-selling titles usually feature troubles during unit collisions solving with the collisions occurring either among units or between a unit and a natural obstacle. The library being developed in this thesis unifies all the types of approach to unit management being used nowadays and offers generic formation system, prediction, avoidance and/or solving of unit collisions on all levels and furthermore unit pathfinding on the map with both the nature and height profile of the path taken into account. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)