Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorRečka, Lukáš
dc.creatorVágner, Dalibor
dc.date.accessioned2017-05-31T20:17:37Z
dc.date.available2017-05-31T20:17:37Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/73982
dc.description.abstractHlavním cílem této práce je určit elasticitu poptávky po spotřebních hmotách na spotřební dani ve 12 vybraných evropských zemích. Panelový model je nejprve rozšířen o česká data. Výsledky prokazují nejvyšší elasticitu poptávky v České Republice. Dále je model doplněn o možnost vyfiltrovat data o spotřebě od nákupů vyvolaných rozdílem cenových hladin pohonných hmot mezi sousedními zeměmi. Následně je zkoumán samotný vliv rozdílu cen pohonných hmot mezi zeměmi na domácí poptávku po pohonných hmotách. Ve většině zemí z vybraného vzorku byla tato souvislost prokázána. JEL klasifikace C23, H23, L91, Q31 Klíčová slova pohonné hmoty, elasticita poptávky, spotřební daň, Evropa, cena Email autora dalibor.vagner@gmail.com Email vedoucího práce lukasrecka@gmail.comcs_CZ
dc.description.abstractThe main focus of this thesis is to estimate the fuel demand elasticity on excise tax levied on gasoline and diesel. This work utilizes and subsequently develops the model and data set already published in the literature devoted to fuel taxation. The main contribution is the close analysis of the data from the Czech Republic and following comparison with the results from other countries. Furthermore, this paper extends the model by allowing it to filter out interstate shifts in purchases induced by different fuel price levels in neighboring countries. The relationship between interstate price differences and domestic fuel demand is consequently analyzed. JEL Classificiation C23, H23, L91, Q31 Keywords fuel, demand elasticity, car fuel tax, Europe, price Author's email dalibor.vagner@gmail.com Supervisor's email lukasrecka@gmail.comen_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectElasticita poptávky pohonných hmotcs_CZ
dc.subjectspotřební daňcs_CZ
dc.subjectfuel demand elasticityen_US
dc.subjectexcise dutiesen_US
dc.titleFuel Demand Elasticity on Car Fuel Taxesen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-06
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId172476
dc.contributor.refereeKhymych, Olha
dc.identifier.aleph002102041
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEkonomie a financecs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Financeen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Financeen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csHlavním cílem této práce je určit elasticitu poptávky po spotřebních hmotách na spotřební dani ve 12 vybraných evropských zemích. Panelový model je nejprve rozšířen o česká data. Výsledky prokazují nejvyšší elasticitu poptávky v České Republice. Dále je model doplněn o možnost vyfiltrovat data o spotřebě od nákupů vyvolaných rozdílem cenových hladin pohonných hmot mezi sousedními zeměmi. Následně je zkoumán samotný vliv rozdílu cen pohonných hmot mezi zeměmi na domácí poptávku po pohonných hmotách. Ve většině zemí z vybraného vzorku byla tato souvislost prokázána. JEL klasifikace C23, H23, L91, Q31 Klíčová slova pohonné hmoty, elasticita poptávky, spotřební daň, Evropa, cena Email autora dalibor.vagner@gmail.com Email vedoucího práce lukasrecka@gmail.comcs_CZ
uk.abstract.enThe main focus of this thesis is to estimate the fuel demand elasticity on excise tax levied on gasoline and diesel. This work utilizes and subsequently develops the model and data set already published in the literature devoted to fuel taxation. The main contribution is the close analysis of the data from the Czech Republic and following comparison with the results from other countries. Furthermore, this paper extends the model by allowing it to filter out interstate shifts in purchases induced by different fuel price levels in neighboring countries. The relationship between interstate price differences and domestic fuel demand is consequently analyzed. JEL Classificiation C23, H23, L91, Q31 Keywords fuel, demand elasticity, car fuel tax, Europe, price Author's email dalibor.vagner@gmail.com Supervisor's email lukasrecka@gmail.comen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990021020410106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV