Show simple item record

dc.contributor.advisorUlmanová, Hana
dc.creatorSimonová, Anna
dc.date.accessioned2017-05-31T19:41:59Z
dc.date.available2017-05-31T19:41:59Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/73810
dc.description.abstractAčkoliv je tvorba Bernarda Malamuda často interpretována v alegorické a symbolické rovině, Malamud se ve svých dílech nevyhýbal společenským problémům doby, jako například rasové otázce a vztahu mezi Židy a černochy v Americe. Cílem této práce je rozebrat Malamudovy prózy, ve kterých se zabývá černošsko-židovskými vztahy - jmenovitě povídky Anděl Levine ("Angel Levine,"1955), Černá je moje oblíbená barva ("Black Is My Favorite Color,"1963) a román Nájemníci (The Tenants, 1971) - a umístit je do kontextu černošsko-židovských vztahů ve Spojených státech a do kontextu literárních dialogů mezi afroamerickými a židovskými kritiky a spisovateli. Záměrem této studie je tedy zhodnotit Malamudovu roli v diskursu černošsko-židovských vztahů v Americe. Teoretický rámec, popsaný v druhé kapitole, vychází z filozofických a sociologických poznatků, jak je formulovali Judith Butler, John Searle a sociologové Michael Omi a Howard Winant. Práce zkoumá roli jazyka a literatury v konstruování sebe sama (the Self) a toho druhého, jiného (the Other), přičemž těmito kategoriemi se rozumí jak individuální, tak i kolektivní identita, a tedy i identita rasová a etnická. Literární díla, včetně vybraných Malamudových próz, jsou tudíž součástí diskursu, v rámci něhož a proti němuž američtí Židé a černoši konstruují své...cs_CZ
dc.description.abstractAlthough Bernard Malamud's fiction has been frequently regarded as allegorical and symbolic, Malamud did not avoid the period's social issues in his works, such as the racial question and the changing nature of relationship between American Jews and African Americans. The present thesis aims to discuss Malamud's selected fiction dealing with Black- Jewish relations, namely short stories "Angel Levine," (1955) "Black Is My Favorite Color" (1963) and the novel The Tenants, (1971) and to place them into the context of Black-Jewish relations in the United States and of Black-Jewish literary dialogues and the tensions they express. It thus seeks to evaluate Malamud's role in the discourse of Black-Jewish relations in America. Calling upon a theoretical framework, outlined in chapter 2, based on philosophical and sociological findings of Judith Butler, John Searle, and Michael Omi with Howard Winant, the study examines the role of language and literature in constructing the Self and the Other (understood both as individual and collective identities, including categories of race and ethnicity), suggesting thus that literary texts, such as Malamud's selected fiction, are a part of discursive dialogue through and against which American Jews and Blacks construct their identities. Apart from the approaches to...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectčernošsko-židovské vztahycs_CZ
dc.subjectkontextcs_CZ
dc.subjectAmerikacs_CZ
dc.subjectdiskurzcs_CZ
dc.subjectidentitacs_CZ
dc.subjectperformativitacs_CZ
dc.subjectjazykcs_CZ
dc.subjectliteraturacs_CZ
dc.subjectBlack-Jewish relationsen_US
dc.subjectcontexten_US
dc.subjectAmericaen_US
dc.subjectdiscourseen_US
dc.subjectidentityen_US
dc.subjectperformativityen_US
dc.subjectlanguageen_US
dc.subjectliteratureen_US
dc.titleBernard Malamud's Selected Fiction in the Context of Black-Jewish Literary Relationsen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-06
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId165416
dc.contributor.refereeVeselá, Pavla
dc.identifier.aleph002107162
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglofonní literatury a kulturycs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglophone Literatures and Culturesen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglofonní literatury a kulturycs_CZ
uk.degree-discipline.enAnglophone Literatures and Culturesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csAčkoliv je tvorba Bernarda Malamuda často interpretována v alegorické a symbolické rovině, Malamud se ve svých dílech nevyhýbal společenským problémům doby, jako například rasové otázce a vztahu mezi Židy a černochy v Americe. Cílem této práce je rozebrat Malamudovy prózy, ve kterých se zabývá černošsko-židovskými vztahy - jmenovitě povídky Anděl Levine ("Angel Levine,"1955), Černá je moje oblíbená barva ("Black Is My Favorite Color,"1963) a román Nájemníci (The Tenants, 1971) - a umístit je do kontextu černošsko-židovských vztahů ve Spojených státech a do kontextu literárních dialogů mezi afroamerickými a židovskými kritiky a spisovateli. Záměrem této studie je tedy zhodnotit Malamudovu roli v diskursu černošsko-židovských vztahů v Americe. Teoretický rámec, popsaný v druhé kapitole, vychází z filozofických a sociologických poznatků, jak je formulovali Judith Butler, John Searle a sociologové Michael Omi a Howard Winant. Práce zkoumá roli jazyka a literatury v konstruování sebe sama (the Self) a toho druhého, jiného (the Other), přičemž těmito kategoriemi se rozumí jak individuální, tak i kolektivní identita, a tedy i identita rasová a etnická. Literární díla, včetně vybraných Malamudových próz, jsou tudíž součástí diskursu, v rámci něhož a proti němuž američtí Židé a černoši konstruují své...cs_CZ
uk.abstract.enAlthough Bernard Malamud's fiction has been frequently regarded as allegorical and symbolic, Malamud did not avoid the period's social issues in his works, such as the racial question and the changing nature of relationship between American Jews and African Americans. The present thesis aims to discuss Malamud's selected fiction dealing with Black- Jewish relations, namely short stories "Angel Levine," (1955) "Black Is My Favorite Color" (1963) and the novel The Tenants, (1971) and to place them into the context of Black-Jewish relations in the United States and of Black-Jewish literary dialogues and the tensions they express. It thus seeks to evaluate Malamud's role in the discourse of Black-Jewish relations in America. Calling upon a theoretical framework, outlined in chapter 2, based on philosophical and sociological findings of Judith Butler, John Searle, and Michael Omi with Howard Winant, the study examines the role of language and literature in constructing the Self and the Other (understood both as individual and collective identities, including categories of race and ethnicity), suggesting thus that literary texts, such as Malamud's selected fiction, are a part of discursive dialogue through and against which American Jews and Blacks construct their identities. Apart from the approaches to...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV