Zobrazit minimální záznam

Comparison of institutionalization of senior education between the Czech Republic and Kingdom of Spain
dc.contributor.advisorŠerák, Michal
dc.creatorVarvařovská, Tereza
dc.date.accessioned2017-05-31T18:40:07Z
dc.date.available2017-05-31T18:40:07Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/73505
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá komparací institucionálního zabezpečení vzdělávání seniorů v České republice a ve Španělsku, zejména pak institucí univerzity třetího věku. Práce je rozdělena do pěti kapitol. Úvodní část práce se věnuje teoretickým východiskům vzdělávání seniorů a na základě prognózy vývoje demografické situace v Evropě je zde zdůvodněn význam vzdělávání seniorů pro společnost i jedince samotného. Stěžejní část práce je zaměřena na institucionální zabezpečení vzdělávání seniorů a jsou v ní představeny nejvýznamnější formy vzdělávání seniorů v České republice a ve Španělsku. Tato část poté vyústí do samotné komparace instituce univerzity třetího věku v obou zemích dle šesti zvolených kritérií. Cílem komparace je zjistit, zdali instituce univerzity třetího věku ve Španělsku vychází ze stejného modelu jako instituce univerzity třetího věku v České republice. Klíčová slova: vzdělávání seniorů, institucionální zabezpečení, univerzita třetího věku, seniořics_CZ
dc.description.abstractThis bachelor's thesis focuses on comparison of institutionalization of elderly education in the Czech Republic and in Spain, especially on comparison of institution of the University of the Third Age in the both countries. The work is divided into five chapters. Introductory part of the thesis is devoted to theoretical bases of education of elderly people and the importance of education of older adults for the society and an individual himself, based on prognosis of trends in demographical situation in Europe. The main part of the thesis is focused on institutionalization of elderly education and there are introduced the most important forms of elderly education in the Czech Republic and in Spain. This part further results in the comparison of institution of the University of the Third Age in the both countries according to six elected criteria. The aim of the thesis is to find out if the institution of the University of the Third Age in Spain is based on the similar model as the institution of the University of the Third Age in the Czech Republic. Keywords: elderly education, institutionalization, university of the third age, elderly people, older adultsen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectvzdělávání seniorůcs_CZ
dc.subjectinstitucionální zabezpečenícs_CZ
dc.subjectuniverzita třetího věkucs_CZ
dc.subjectseniořics_CZ
dc.subjectelderly educationen_US
dc.subjectinstitutionalizationen_US
dc.subjectuniversity of the third ageen_US
dc.subjectelderly peopleen_US
dc.subjectolder adultsen_US
dc.titleKomparace institucionálního zabezpečení vzdělávání seniorů v České republice a Španělském královstvícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-02-03
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId154852
dc.title.translatedComparison of institutionalization of senior education between the Czech Republic and Kingdom of Spainen_US
dc.contributor.refereeZáškodná, Helena
dc.identifier.aleph002072297
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá komparací institucionálního zabezpečení vzdělávání seniorů v České republice a ve Španělsku, zejména pak institucí univerzity třetího věku. Práce je rozdělena do pěti kapitol. Úvodní část práce se věnuje teoretickým východiskům vzdělávání seniorů a na základě prognózy vývoje demografické situace v Evropě je zde zdůvodněn význam vzdělávání seniorů pro společnost i jedince samotného. Stěžejní část práce je zaměřena na institucionální zabezpečení vzdělávání seniorů a jsou v ní představeny nejvýznamnější formy vzdělávání seniorů v České republice a ve Španělsku. Tato část poté vyústí do samotné komparace instituce univerzity třetího věku v obou zemích dle šesti zvolených kritérií. Cílem komparace je zjistit, zdali instituce univerzity třetího věku ve Španělsku vychází ze stejného modelu jako instituce univerzity třetího věku v České republice. Klíčová slova: vzdělávání seniorů, institucionální zabezpečení, univerzita třetího věku, seniořics_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis focuses on comparison of institutionalization of elderly education in the Czech Republic and in Spain, especially on comparison of institution of the University of the Third Age in the both countries. The work is divided into five chapters. Introductory part of the thesis is devoted to theoretical bases of education of elderly people and the importance of education of older adults for the society and an individual himself, based on prognosis of trends in demographical situation in Europe. The main part of the thesis is focused on institutionalization of elderly education and there are introduced the most important forms of elderly education in the Czech Republic and in Spain. This part further results in the comparison of institution of the University of the Third Age in the both countries according to six elected criteria. The aim of the thesis is to find out if the institution of the University of the Third Age in Spain is based on the similar model as the institution of the University of the Third Age in the Czech Republic. Keywords: elderly education, institutionalization, university of the third age, elderly people, older adultsen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.identifier.lisID990020722970106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV