Zobrazit minimální záznam

Math self-efficacy of children at primary school
dc.contributor.advisorSmetáčková, Irena
dc.creatorVozková, Anna
dc.date.accessioned2021-03-26T12:09:19Z
dc.date.available2021-03-26T12:09:19Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/73256
dc.description.abstractSelf-efficacy významně ovlivňuje fungování jedince, je to nejenom přesvědčení o jeho vlastních schopnostech ale také o tom, jakých výkonů s nimi může dosáhnout. Tato bakalářská práce se zabývá specifickou oblastí self-efficacy v matematice, ale také dalšími proměnnými spojenými s matematikou. V teoretické části jsou nejprve shrnuta základní teoretická východiska self-efficacy především tak jak je uvádí autor tohoto konceptu Albert Bandura. Další části se věnují akademické self-efficacy a self- efficacy v matematice a také rozdílům v matematických výkonech a v postojích k matematice mezi chlapci a dívkami. Empirická část popisuje uskutečněný výzkum, jehož cílem bylo zjistit míru matematické self-efficacy a případné rozdíly v ní mezi žáky a žákyněmi 4. ročníku ZŠ. Dále se zaměřil i na vztah matematické self-efficacy k dalším proměnným (k matematickému výkonu, známce z matematiky, identifikaci s matematikou) a také na to zda je možné najít genderové rozdíly v těchto a jiných proměnných. Ve výzkumu byly jako metody použity dva dotazníky a matematický test. Výsledky výzkumu naznačují, že ve 4. ročníku ZŠ nejsou mezi žáky a žákyněmi rozdíly v matematické self- efficacy stejně jako v dalších proměnných, rozdíly v některých položkách obou dotazníků však naznačují, že chlapci by mohli mít pozitivnější postoj k...cs_CZ
dc.description.abstractSelf-efficacy significantly influences human functioning. It is not only individual's belief about his capabilities but also what he thinks he can achieve with them. This bachelor's theses is concerned with a specific domain of self-efficacy in mathematics and also with variables related to mathematics. The theoretical part summarizes a basic theoretical background of self-efficacy with an emphasis on the self- efficacy concept from Albert Bandura. Other parts involve topics such as academic self-efficacy, mathematical self-efficacy and gender differences in mathematical performance and attitude toward mathematics. The empirical part describes the realized research. Its goal was to find out the measure of self-efficacy of children in four grade of elementary school. The research was also focused on a relationship between self-efficacy and other variables (performance in mathematics, grades in mathematics, identification with mathematics) and concerned with a question whether there are any gender differences in math self-efficacy and in those other variables. Methods used in this research were two kinds of questionnaires and a mathematical test. Results of this research suggest that there are no gender differences in mathematical self-efficacy, neither in other variables. On the other hand, there were some...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectself-efficacyen_US
dc.subjectmathematicsen_US
dc.subjectgender differencesen_US
dc.subjectprimary school ageen_US
dc.subjectself-efficacycs_CZ
dc.subjectmatematikacs_CZ
dc.subjectgenderové rozdílycs_CZ
dc.subjectmladší školní věkcs_CZ
dc.titleSelf-efficacy v matematice u žáků a žákyň prvního stupně ZŠcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-05-23
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId134779
dc.title.translatedMath self-efficacy of children at primary schoolen_US
dc.contributor.refereePavelková, Isabella
dc.identifier.aleph001778860
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csSelf-efficacy významně ovlivňuje fungování jedince, je to nejenom přesvědčení o jeho vlastních schopnostech ale také o tom, jakých výkonů s nimi může dosáhnout. Tato bakalářská práce se zabývá specifickou oblastí self-efficacy v matematice, ale také dalšími proměnnými spojenými s matematikou. V teoretické části jsou nejprve shrnuta základní teoretická východiska self-efficacy především tak jak je uvádí autor tohoto konceptu Albert Bandura. Další části se věnují akademické self-efficacy a self- efficacy v matematice a také rozdílům v matematických výkonech a v postojích k matematice mezi chlapci a dívkami. Empirická část popisuje uskutečněný výzkum, jehož cílem bylo zjistit míru matematické self-efficacy a případné rozdíly v ní mezi žáky a žákyněmi 4. ročníku ZŠ. Dále se zaměřil i na vztah matematické self-efficacy k dalším proměnným (k matematickému výkonu, známce z matematiky, identifikaci s matematikou) a také na to zda je možné najít genderové rozdíly v těchto a jiných proměnných. Ve výzkumu byly jako metody použity dva dotazníky a matematický test. Výsledky výzkumu naznačují, že ve 4. ročníku ZŠ nejsou mezi žáky a žákyněmi rozdíly v matematické self- efficacy stejně jako v dalších proměnných, rozdíly v některých položkách obou dotazníků však naznačují, že chlapci by mohli mít pozitivnější postoj k...cs_CZ
uk.abstract.enSelf-efficacy significantly influences human functioning. It is not only individual's belief about his capabilities but also what he thinks he can achieve with them. This bachelor's theses is concerned with a specific domain of self-efficacy in mathematics and also with variables related to mathematics. The theoretical part summarizes a basic theoretical background of self-efficacy with an emphasis on the self- efficacy concept from Albert Bandura. Other parts involve topics such as academic self-efficacy, mathematical self-efficacy and gender differences in mathematical performance and attitude toward mathematics. The empirical part describes the realized research. Its goal was to find out the measure of self-efficacy of children in four grade of elementary school. The research was also focused on a relationship between self-efficacy and other variables (performance in mathematics, grades in mathematics, identification with mathematics) and concerned with a question whether there are any gender differences in math self-efficacy and in those other variables. Methods used in this research were two kinds of questionnaires and a mathematical test. Results of this research suggest that there are no gender differences in mathematical self-efficacy, neither in other variables. On the other hand, there were some...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantŠkaloudová, Alena
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990017788600106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV