dc.contributor.advisor | Smetáčková, Irena | |
dc.creator | Vozková, Anna | |
dc.date.accessioned | 2021-03-26T12:09:19Z | |
dc.date.available | 2021-03-26T12:09:19Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/73256 | |
dc.description.abstract | Self-efficacy významně ovlivňuje fungování jedince, je to nejenom přesvědčení o jeho vlastních schopnostech ale také o tom, jakých výkonů s nimi může dosáhnout. Tato bakalářská práce se zabývá specifickou oblastí self-efficacy v matematice, ale také dalšími proměnnými spojenými s matematikou. V teoretické části jsou nejprve shrnuta základní teoretická východiska self-efficacy především tak jak je uvádí autor tohoto konceptu Albert Bandura. Další části se věnují akademické self-efficacy a self- efficacy v matematice a také rozdílům v matematických výkonech a v postojích k matematice mezi chlapci a dívkami. Empirická část popisuje uskutečněný výzkum, jehož cílem bylo zjistit míru matematické self-efficacy a případné rozdíly v ní mezi žáky a žákyněmi 4. ročníku ZŠ. Dále se zaměřil i na vztah matematické self-efficacy k dalším proměnným (k matematickému výkonu, známce z matematiky, identifikaci s matematikou) a také na to zda je možné najít genderové rozdíly v těchto a jiných proměnných. Ve výzkumu byly jako metody použity dva dotazníky a matematický test. Výsledky výzkumu naznačují, že ve 4. ročníku ZŠ nejsou mezi žáky a žákyněmi rozdíly v matematické self- efficacy stejně jako v dalších proměnných, rozdíly v některých položkách obou dotazníků však naznačují, že chlapci by mohli mít pozitivnější postoj k... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Self-efficacy significantly influences human functioning. It is not only individual's belief about his capabilities but also what he thinks he can achieve with them. This bachelor's theses is concerned with a specific domain of self-efficacy in mathematics and also with variables related to mathematics. The theoretical part summarizes a basic theoretical background of self-efficacy with an emphasis on the self- efficacy concept from Albert Bandura. Other parts involve topics such as academic self-efficacy, mathematical self-efficacy and gender differences in mathematical performance and attitude toward mathematics. The empirical part describes the realized research. Its goal was to find out the measure of self-efficacy of children in four grade of elementary school. The research was also focused on a relationship between self-efficacy and other variables (performance in mathematics, grades in mathematics, identification with mathematics) and concerned with a question whether there are any gender differences in math self-efficacy and in those other variables. Methods used in this research were two kinds of questionnaires and a mathematical test. Results of this research suggest that there are no gender differences in mathematical self-efficacy, neither in other variables. On the other hand, there were some... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | self-efficacy | en_US |
dc.subject | mathematics | en_US |
dc.subject | gender differences | en_US |
dc.subject | primary school age | en_US |
dc.subject | self-efficacy | cs_CZ |
dc.subject | matematika | cs_CZ |
dc.subject | genderové rozdíly | cs_CZ |
dc.subject | mladší školní věk | cs_CZ |
dc.title | Self-efficacy v matematice u žáků a žákyň prvního stupně ZŠ | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-05-23 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 134779 | |
dc.title.translated | Math self-efficacy of children at primary school | en_US |
dc.contributor.referee | Pavelková, Isabella | |
dc.identifier.aleph | 001778860 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology and Special Pedagogy | en_US |
thesis.degree.discipline | Psychologie a speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie a speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology and Special Pedagogy | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Self-efficacy významně ovlivňuje fungování jedince, je to nejenom přesvědčení o jeho vlastních schopnostech ale také o tom, jakých výkonů s nimi může dosáhnout. Tato bakalářská práce se zabývá specifickou oblastí self-efficacy v matematice, ale také dalšími proměnnými spojenými s matematikou. V teoretické části jsou nejprve shrnuta základní teoretická východiska self-efficacy především tak jak je uvádí autor tohoto konceptu Albert Bandura. Další části se věnují akademické self-efficacy a self- efficacy v matematice a také rozdílům v matematických výkonech a v postojích k matematice mezi chlapci a dívkami. Empirická část popisuje uskutečněný výzkum, jehož cílem bylo zjistit míru matematické self-efficacy a případné rozdíly v ní mezi žáky a žákyněmi 4. ročníku ZŠ. Dále se zaměřil i na vztah matematické self-efficacy k dalším proměnným (k matematickému výkonu, známce z matematiky, identifikaci s matematikou) a také na to zda je možné najít genderové rozdíly v těchto a jiných proměnných. Ve výzkumu byly jako metody použity dva dotazníky a matematický test. Výsledky výzkumu naznačují, že ve 4. ročníku ZŠ nejsou mezi žáky a žákyněmi rozdíly v matematické self- efficacy stejně jako v dalších proměnných, rozdíly v některých položkách obou dotazníků však naznačují, že chlapci by mohli mít pozitivnější postoj k... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Self-efficacy significantly influences human functioning. It is not only individual's belief about his capabilities but also what he thinks he can achieve with them. This bachelor's theses is concerned with a specific domain of self-efficacy in mathematics and also with variables related to mathematics. The theoretical part summarizes a basic theoretical background of self-efficacy with an emphasis on the self- efficacy concept from Albert Bandura. Other parts involve topics such as academic self-efficacy, mathematical self-efficacy and gender differences in mathematical performance and attitude toward mathematics. The empirical part describes the realized research. Its goal was to find out the measure of self-efficacy of children in four grade of elementary school. The research was also focused on a relationship between self-efficacy and other variables (performance in mathematics, grades in mathematics, identification with mathematics) and concerned with a question whether there are any gender differences in math self-efficacy and in those other variables. Methods used in this research were two kinds of questionnaires and a mathematical test. Results of this research suggest that there are no gender differences in mathematical self-efficacy, neither in other variables. On the other hand, there were some... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
dc.contributor.consultant | Škaloudová, Alena | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |
dc.identifier.lisID | 990017788600106986 | |