Zobrazit minimální záznam

Psychological well-being of children placed in an institute for preventive and educational care
dc.contributor.advisorBurešová, Karolína
dc.creatorSedláčková, Magdaléna
dc.date.accessioned2017-05-27T21:31:11Z
dc.date.available2017-05-27T21:31:11Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/73124
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá psychickou pohodou dětí v konkrétním středisku výchovné péče s internátním provozem. Teoretická část práce si klade za cíl shrnout odborné poznatky týkající se problematiky dětí umístěných v takovém typu zařízení. Popisuje příčiny umístění dětí do střediska výchovné péče. Charakterizuje děti a mládež v obtížných životních situacích, věnuje se specifikům krize u dětí a dospívajících a popisuje klima výchovných zařízení. Dále se věnuje fenoménu psychické pohody a jejímu výzkumu. Cílem empirické části je prozkoumat oblast psychické pohody dětí umístěných v konkrétním středisku výchovné péče internátního typu. Pro získání potřebných dat byly zrealizovány rozhovory s dětmi v tomto konkrétním zařízení. Jako doplňující výzkumná metoda byla použita obsahová analýza dokumentace klientů střediska výchovné péče. Na základě rozhovorů bylo zjištěno, že děti ve středisku výchovné péče všeobecně svůj subjektivní pocit psychické pohody spojují se standardními faktory, ale mají i požadavky pro tuto skupinu dětí specifické. Jejich psychickou pohodu ve středisku výchovné péče významně formují vztahy s ostatními klienty i pedagogickými pracovníky. Významně jejich subjektivní pocit psychické pohody taktéž ovlivňují pravidla střediska. Adaptace na podmínky zařízení byla u dětí značně...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with psychological well-being of children placed in specific educational care centre with boarding service. The theoretical part aims to summarize comprehensive review of problems of children placed in this type of facility. It describes reasons for children being placed into educational care center. It charakterizes children and youth in difficult situations, it focuses on the specifics of the crisis of children and adolescents and describes atmosphere of educational institutions. It also deals with psychological well- being phenomena and its research. Empirical part aims to explore the area of psychological well-being of children placed in the educational care center with boarding service. In order to gain the necessary data were organized interviews with children in this particular facility. As a complementary research method was used content analysis of documentation of clients of educational care center. Based on the interviews it was found that children in educational care center relate their subjective feeling of well-being generally with usual factors but they also show evidence of other factors specific for this group. Their psychological well-being in the educational care center is shaped significantly by relationships with other clients as well as with...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectpreventivně výchová péčecs_CZ
dc.subjectporuchy chování,výchovné potížecs_CZ
dc.subjectrodinné problémycs_CZ
dc.subjectzneužívání návykových látekcs_CZ
dc.subjectpsychická pohodacs_CZ
dc.subjectpreventive and educational careen_US
dc.subjectbehaviour malfunctionsen_US
dc.subjecteducational difficultiesen_US
dc.subjectfamily problemsen_US
dc.subjectaddictive substances abuseen_US
dc.subjectpsychological well-beingen_US
dc.titlePsychická pohoda dětí umístěných v zařízení pro preventivně-výchovnou péčics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-15
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId136633
dc.title.translatedPsychological well-being of children placed in an institute for preventive and educational careen_US
dc.contributor.refereeLorenzová, Jitka
dc.identifier.aleph001853183
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá psychickou pohodou dětí v konkrétním středisku výchovné péče s internátním provozem. Teoretická část práce si klade za cíl shrnout odborné poznatky týkající se problematiky dětí umístěných v takovém typu zařízení. Popisuje příčiny umístění dětí do střediska výchovné péče. Charakterizuje děti a mládež v obtížných životních situacích, věnuje se specifikům krize u dětí a dospívajících a popisuje klima výchovných zařízení. Dále se věnuje fenoménu psychické pohody a jejímu výzkumu. Cílem empirické části je prozkoumat oblast psychické pohody dětí umístěných v konkrétním středisku výchovné péče internátního typu. Pro získání potřebných dat byly zrealizovány rozhovory s dětmi v tomto konkrétním zařízení. Jako doplňující výzkumná metoda byla použita obsahová analýza dokumentace klientů střediska výchovné péče. Na základě rozhovorů bylo zjištěno, že děti ve středisku výchovné péče všeobecně svůj subjektivní pocit psychické pohody spojují se standardními faktory, ale mají i požadavky pro tuto skupinu dětí specifické. Jejich psychickou pohodu ve středisku výchovné péče významně formují vztahy s ostatními klienty i pedagogickými pracovníky. Významně jejich subjektivní pocit psychické pohody taktéž ovlivňují pravidla střediska. Adaptace na podmínky zařízení byla u dětí značně...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with psychological well-being of children placed in specific educational care centre with boarding service. The theoretical part aims to summarize comprehensive review of problems of children placed in this type of facility. It describes reasons for children being placed into educational care center. It charakterizes children and youth in difficult situations, it focuses on the specifics of the crisis of children and adolescents and describes atmosphere of educational institutions. It also deals with psychological well- being phenomena and its research. Empirical part aims to explore the area of psychological well-being of children placed in the educational care center with boarding service. In order to gain the necessary data were organized interviews with children in this particular facility. As a complementary research method was used content analysis of documentation of clients of educational care center. Based on the interviews it was found that children in educational care center relate their subjective feeling of well-being generally with usual factors but they also show evidence of other factors specific for this group. Their psychological well-being in the educational care center is shaped significantly by relationships with other clients as well as with...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990018531830106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV