Zobrazit minimální záznam

Paraphrase classical artwork - a didactic transformation and application of topics in art education
dc.contributor.advisorŠmíd, Jan
dc.creatorKošatová, Barbora
dc.date.accessioned2021-03-26T10:36:54Z
dc.date.available2021-03-26T10:36:54Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/73082
dc.description.abstractV ČJ Diplomová práce má charakter teoretické studie zabývající se tématem parafráze klasického výtvarného díla a jeho následnou didaktickou aplikací pro daný stupeň školy. Řeší problematiku parafráze ve výtvarném umění. Charakterizuje aspekty spojené s tématem jako je analýza a struktura výtvarného díla. Soustřeďuje se na teorii tvaru, jako základní stavebné jednotky uměleckého díla a s ním spojená témata, kterými jsou: citace, interpretace, transformace obrazu a jeho alterace. Výtvarná tvorba volně navazuje na předešlou bakalářskou práci, jež pojednávala o problematice krajiny. Zabývá se proměnou původního obrazu vzniklou za pomoci manipulace s jednotlivými tvary v obraze, a to výměnou stávajících tvarů za tvary nové. Ty jsou vytvářeny formou autorských fotografií z oblasti předem vymezené krajiny. Didaktická část aplikuje téma parafráze ve vybrané škole a ověřuje tak teoretické poznatky v praxi. Pojímá téma parafráze jako celku. Za cíl si klade vyzkoušení si a pochopení základních principů, jež se k parafrázi vztahují.cs_CZ
dc.description.abstractIN ENGLISH This thesis has the character of theoretical studies on the topic paraphrase a classic work of art and its subsequent didactic applications for that grade school. It solves the problems of paraphrasing in the visual arts. It characterizes the aspects related to the topic, such as analysis and structure of a work of art. It focuses on the theory of shape as the basic building blocks of artwork and associated topics, which are: quotes, interpretation, image transformations and alterations. Art work is a continuation of a previous bachelor thesis, which dealt with the issue of land. It deals with the transformation of the original image resulting from the help of manipulation of individual shapes in the image, replacing the existing design to a new one. They are created in the form of the photographs from the area of pre-defined landscape Didactic section applies subject paraphrase the selected school and verifies and theoretical knowledge in practice. It depicts the topic paraphrase as a whole. The objective is to try and understand the basic principles that apply to paraphrase.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectparaphrase,classic artworken_US
dc.subjecttransformationen_US
dc.subjectanalysisen_US
dc.subjectshapeen_US
dc.subjectphotographyen_US
dc.subjectalterationen_US
dc.subjectarten_US
dc.subjectart educationen_US
dc.subjectpupilen_US
dc.subjectparafrázecs_CZ
dc.subjectklasické umělecké dílocs_CZ
dc.subjectanalýzacs_CZ
dc.subjecttvarcs_CZ
dc.subjecttransformacecs_CZ
dc.subjectalteracecs_CZ
dc.subjectfotografiecs_CZ
dc.subjectvýtvarné uměnícs_CZ
dc.subjectvýtvarná výchovacs_CZ
dc.subjectžákcs_CZ
dc.titleParafráze klasického uměleckého díla - didaktická transformace a aplikace tématu do výuky výtvarné výchovycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-08
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId130965
dc.title.translatedParaphrase classical artwork - a didactic transformation and application of topics in art educationen_US
dc.contributor.refereeSedlák, Michal
dc.identifier.aleph001851390
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools - Arten_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy - výtvarná výchovacs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy - výtvarná výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools - Arten_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csV ČJ Diplomová práce má charakter teoretické studie zabývající se tématem parafráze klasického výtvarného díla a jeho následnou didaktickou aplikací pro daný stupeň školy. Řeší problematiku parafráze ve výtvarném umění. Charakterizuje aspekty spojené s tématem jako je analýza a struktura výtvarného díla. Soustřeďuje se na teorii tvaru, jako základní stavebné jednotky uměleckého díla a s ním spojená témata, kterými jsou: citace, interpretace, transformace obrazu a jeho alterace. Výtvarná tvorba volně navazuje na předešlou bakalářskou práci, jež pojednávala o problematice krajiny. Zabývá se proměnou původního obrazu vzniklou za pomoci manipulace s jednotlivými tvary v obraze, a to výměnou stávajících tvarů za tvary nové. Ty jsou vytvářeny formou autorských fotografií z oblasti předem vymezené krajiny. Didaktická část aplikuje téma parafráze ve vybrané škole a ověřuje tak teoretické poznatky v praxi. Pojímá téma parafráze jako celku. Za cíl si klade vyzkoušení si a pochopení základních principů, jež se k parafrázi vztahují.cs_CZ
uk.abstract.enIN ENGLISH This thesis has the character of theoretical studies on the topic paraphrase a classic work of art and its subsequent didactic applications for that grade school. It solves the problems of paraphrasing in the visual arts. It characterizes the aspects related to the topic, such as analysis and structure of a work of art. It focuses on the theory of shape as the basic building blocks of artwork and associated topics, which are: quotes, interpretation, image transformations and alterations. Art work is a continuation of a previous bachelor thesis, which dealt with the issue of land. It deals with the transformation of the original image resulting from the help of manipulation of individual shapes in the image, replacing the existing design to a new one. They are created in the form of the photographs from the area of pre-defined landscape Didactic section applies subject paraphrase the selected school and verifies and theoretical knowledge in practice. It depicts the topic paraphrase as a whole. The objective is to try and understand the basic principles that apply to paraphrase.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
thesis.grade.code3
dc.contributor.consultantVelíšek, Martin
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990018513900106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV