Parafráze klasického uměleckého díla - didaktická transformace a aplikace tématu do výuky výtvarné výchovy
Paraphrase classical artwork - a didactic transformation and application of topics in art education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/73082Identifikátory
SIS: 130965
Kolekce
- Kvalifikační práce [19211]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Velíšek, Martin
Oponent práce
Sedlák, Michal
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy - výtvarná výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
8. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
parafráze, klasické umělecké dílo, analýza, tvar, transformace, alterace, fotografie, výtvarné umění, výtvarná výchova, žákKlíčová slova (anglicky)
paraphrase,classic artwork, transformation, analysis, shape, photography, alteration, art, art education, pupilV ČJ Diplomová práce má charakter teoretické studie zabývající se tématem parafráze klasického výtvarného díla a jeho následnou didaktickou aplikací pro daný stupeň školy. Řeší problematiku parafráze ve výtvarném umění. Charakterizuje aspekty spojené s tématem jako je analýza a struktura výtvarného díla. Soustřeďuje se na teorii tvaru, jako základní stavebné jednotky uměleckého díla a s ním spojená témata, kterými jsou: citace, interpretace, transformace obrazu a jeho alterace. Výtvarná tvorba volně navazuje na předešlou bakalářskou práci, jež pojednávala o problematice krajiny. Zabývá se proměnou původního obrazu vzniklou za pomoci manipulace s jednotlivými tvary v obraze, a to výměnou stávajících tvarů za tvary nové. Ty jsou vytvářeny formou autorských fotografií z oblasti předem vymezené krajiny. Didaktická část aplikuje téma parafráze ve vybrané škole a ověřuje tak teoretické poznatky v praxi. Pojímá téma parafráze jako celku. Za cíl si klade vyzkoušení si a pochopení základních principů, jež se k parafrázi vztahují.
IN ENGLISH This thesis has the character of theoretical studies on the topic paraphrase a classic work of art and its subsequent didactic applications for that grade school. It solves the problems of paraphrasing in the visual arts. It characterizes the aspects related to the topic, such as analysis and structure of a work of art. It focuses on the theory of shape as the basic building blocks of artwork and associated topics, which are: quotes, interpretation, image transformations and alterations. Art work is a continuation of a previous bachelor thesis, which dealt with the issue of land. It deals with the transformation of the original image resulting from the help of manipulation of individual shapes in the image, replacing the existing design to a new one. They are created in the form of the photographs from the area of pre-defined landscape Didactic section applies subject paraphrase the selected school and verifies and theoretical knowledge in practice. It depicts the topic paraphrase as a whole. The objective is to try and understand the basic principles that apply to paraphrase.