Instituce pro děti předškolního věku se sociokulturním znevýhodněním
Institutions for preschool children with social and curtural disadvantages
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/73081Identifikátory
SIS: 133249
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Marádová, Eva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
8. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Sociokulturní znevýhodnění, instituce pro děti v tísni, dětský domov, děti předškolního věku, socializaceKlíčová slova (anglicky)
Social and curtural disadvantage, Institutions for Children in Need, orphanage, preschool children, socializationDiplomová práce charakterizuje instituce zabývající se dětmi se sociokulturním znevýhodněním. Metody, které byly použity, jsou strukturované rozhovory a analýza dat. Realizovány ve čtyřech institucích zabývajících se dětmi se sociokulturním znevýhodněním a se čtyřmi učitelkami v mateřské škole, kde jsou i děti z dětského domova. Cílem práce bylo zjistit, ve které instituci pro děti v tísni se vyskytují děti předškolního věku, z jakých důvodů nejčastěji přichází do instituce a kam z instituce nejčastěji odchází. Zjišťuje změny, týkajících se psychosociálních potřeb dětí, které nastaly v dětském domově v Dolních Počernicích po roce 2002. Dále porovnává rozdíly mezi dětmi z běžných rodin a dětmi z dětského domova docházejících do stejné mateřské školy. Závěrem práce je porozumění institucím, které pomáhají dětem, které nemají v životě takové štěstí, jako děti s milujícími rodiči.
The diploma thesis characterizes the institutions dealing with children with social and cultural disadvantages. Methods that have been used are structured interviews and data analysis. Implemented in four institutions dealing with children with social and cultural disadvantages and four teachers in kindergarten, where the children of the orphanage. Aim of this work was to determine, which institutions for children in distress occur preschool children, what reasons most often comes to the institution and the institution where most leaves. Detects changes, relating to the psychosocial needs of children, that occurred in a children's home in Dolních Pocernicích after 2002. Furthermore compares the differences between children from ordinary families and children from the orphanage attending the same kindergarten. Finally, work is understanding the institutions, that help children who have no such luck in life, such as children with loving parents.