dc.contributor.advisor | Soukup, Václav | |
dc.creator | Rychlík, Martin | |
dc.date.accessioned | 2018-10-29T22:46:59Z | |
dc.date.available | 2018-10-29T22:46:59Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/72962 | |
dc.description.abstract | Pojem tzv. primitivního umění býval užíván k označení kmenového "umění" lidí žijících v Africe, Americe, Asii, Austrálii a Oceánii, kteří byli v hledáčku etnologie a antropologie. Jako takový se vztahuje k oblasti umění, které se často (a nevhodně) nazývalo nejen primitivním, ale i kmenovým, tradičním, původním, nativním nebo náležejícím přírodním národům. Tato práce nabízí obecný úvod k některým antropologickým pohledům na umění a ukazuje řadu přístupů k nejistému konceptu umění, jak je definován v naší kultuře. Ve třech kazuistikách si všímá hraničních témat, která lze nahlížet etnoestetickým pohledem (pravěkého skalního umění, afrických účesů a také tradičního tetování těla v Polynésii). | cs_CZ |
dc.description.abstract | The term "primitive art" was used to denote the tribal "art" of those people in Africa, Americas, Asia, Australia and Oceania who were the objects of ethnological or anthro- pological study. As such, it corresponds to the area of so called art that has has often (and unsatisfactory) been called tribal, primitive, aboriginal, native, indigenous or traditional etc. This thesis provides general introduction to some anthropological perspectives on art, and offers variety of approaches to the uneasy concept of art as is defined in our culture. Three case studies show ethnoaesthetic topics (paleolithic rockart, african hairstyles and also tattooing of human bodies in traditional Polynesian cultures). | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Art | en_US |
dc.subject | Culture | en_US |
dc.subject | Aesthetics | en_US |
dc.subject | Anthropology of Art | en_US |
dc.subject | Ethnoaesthetics | en_US |
dc.subject | Primitive Art | en_US |
dc.subject | Definition of Art | en_US |
dc.subject | umění | cs_CZ |
dc.subject | kultura | cs_CZ |
dc.subject | estetika | cs_CZ |
dc.subject | antropologie umění | cs_CZ |
dc.subject | etnoestetika | cs_CZ |
dc.subject | primitivní umění | cs_CZ |
dc.subject | definice umění | cs_CZ |
dc.title | Antropologie umění. Etnoestetická studie s důrazem na preliterární a mimoevropské kultury | cs_CZ |
dc.type | dizertační práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-06-11 | |
dc.description.department | Institute of Ethnology | en_US |
dc.description.department | Ústav etnologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 104169 | |
dc.title.translated | The Anthropology of Art: Studies in Etnoaesthetics | en_US |
dc.contributor.referee | Jiroušková, Jana | |
dc.contributor.referee | Ebelová, Kateřina | |
dc.identifier.aleph | 001782764 | |
thesis.degree.name | Ph.D. | |
thesis.degree.level | doktorské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Cultural Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Kulturologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Arts and Culture | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.thesis.type | dizertační práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav etnologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Ethnology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Kulturologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Cultural Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Arts and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | Pojem tzv. primitivního umění býval užíván k označení kmenového "umění" lidí žijících v Africe, Americe, Asii, Austrálii a Oceánii, kteří byli v hledáčku etnologie a antropologie. Jako takový se vztahuje k oblasti umění, které se často (a nevhodně) nazývalo nejen primitivním, ale i kmenovým, tradičním, původním, nativním nebo náležejícím přírodním národům. Tato práce nabízí obecný úvod k některým antropologickým pohledům na umění a ukazuje řadu přístupů k nejistému konceptu umění, jak je definován v naší kultuře. Ve třech kazuistikách si všímá hraničních témat, která lze nahlížet etnoestetickým pohledem (pravěkého skalního umění, afrických účesů a také tradičního tetování těla v Polynésii). | cs_CZ |
uk.abstract.en | The term "primitive art" was used to denote the tribal "art" of those people in Africa, Americas, Asia, Australia and Oceania who were the objects of ethnological or anthro- pological study. As such, it corresponds to the area of so called art that has has often (and unsatisfactory) been called tribal, primitive, aboriginal, native, indigenous or traditional etc. This thesis provides general introduction to some anthropological perspectives on art, and offers variety of approaches to the uneasy concept of art as is defined in our culture. Three case studies show ethnoaesthetic topics (paleolithic rockart, african hairstyles and also tattooing of human bodies in traditional Polynesian cultures). | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav etnologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | P | |
dc.identifier.lisID | 990017827640106986 | |