Výuka odbornému anglickému jazyku se zřetelem na využití e-learningu
Výuka odbornému anglickému jazyku se zřetelem na využití e-learningu
dissertation thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/72901Identifiers
Study Information System: 102508
Collections
- Kvalifikační práce [21745]
Author
Advisor
Referee
Voráček, Jaroslav
Mánek, Bohuslav
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Foreign Language Teaching
Department
Institute of Czech Language and Theory of Communication
Date of defense
30. 5. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
English
Grade
Pass
Keywords (Czech)
e-learning, online kurz, výuka face-to-face, statisticky významný rozdíl, experiment, informační a komunikační technologie, dovednosti, slovní zásoba, dotazníkové šetřeníKeywords (English)
e-learning, online course, face-to-face instruction, statistically significant difference, experiment, information and communication technologies, skills, vocabulary, questionnaire surveyDizertační práce se zabývá experimentálním výzkumem, který zkoumá efektivitu e- learningového kurzu Obchodní angličtiny ve srovnání s tradiční metodou výuky face-to-face. Analýza sekundární literatury odhalila absenci vědeckého výzkumu v oblasti našeho zkoumání. Toto zjištění nás vedlo k závěru, že je třeba studie, která poskytne nové a signifikantní informace na poli výuky odborné angličtiny a e-learningu. Hlavním cílem této dizertační práce bylo zjistit efektivitu e-learningového kurzu ve srovnání s výukou face-to-face, tj. že neexistují statisticky významné rozdíly ve výsledcích studentů, kteří absolvovali e-learningový kurz (experimentální skupina), a těmi, kteří absolvovali kurz face-to-face (kontrolní skupina). Zároveň bylo zkoumáno, zda existují statisticky významné rozdíly ve výsledcích studentů na začátku kurzu a po ukončení kurzu v rámci jednotlivých skupin. Vedlejším cílem bylo zjistit názory studentů na efektivitu e-learningu v závislosti na četnosti jejich odpovědí a na jejich kvalitativních znacích. Praktickým výstupem je e- learningový kurz Obchodní angličtiny v systému Moodle, který byl vytvořen v rámci grantu Fondu rozvoje vysokých škol č. 2011, č. F5-1836. Ve výzkumné práci byly užity převážně kvantitativní a částečně kvalitativní metody sběru dat, mezi něž patří pre-testy,...
The dissertation deals with the experimental research that examines the effectiveness of the ESP e-learning course of Business English in comparison with the method of face-to-face instruction. The literature review has revealed the absence of scientific research in the field of our investigation. It has justified why our proposed research study should be conducted and led us to the rationale for our research. The main objective of this dissertation was to find out whether the e-learning method was as effective as the face-to-face instruction, i.e., whether there were no statistically significant differences between the results of the students who completed the e-learning course (experimental group) and those who completed the face-to-face course (control group). Simultaneously, we examined whether there were any statistically significant differences in the results of the students at the beginning of the course and at the end of the course within individual groups, i.e., whether the students improved their skills and vocabulary. The supplementary objective was to find out the students' opinions on the effectiveness of e- learning depending on the frequencies of their responses and on their qualitative signs. The practical outcome is the ESP e-learning course for the subject of Business English in...