Zobrazit minimální záznam

The subjunctive in Contemporary French and Its Application in Didactics
dc.contributor.advisorLoucká, Hana
dc.creatorHavelková, Jana
dc.date.accessioned2017-05-27T19:45:19Z
dc.date.available2017-05-27T19:45:19Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/72586
dc.description.abstractZatímco čeština rozlišuje tři slovesné způsoby, francouzština definuje čtvrtý slovesný způsob jako subjunktiv. Subjunktiv v českém jazyce neexistuje, a proto je pro studenty i učitele mnohdy těžko uchopitelný. Hlavním cílem předkládané práce je zmapovat prezentaci francouzského slovesného způsobu subjunktivu ve vybraných gramatikách určených studentům a učitelům francouzského jazyka a nastínit jejich odlišné přístupy k jeho charakteristice. Druhým cílem je analýza způsobu prezentace ve vybraných učebnicích a pracovních sešitech používaných ve výuce francouzštiny na českých školách. Práce je rozdělena na tři části. V úvodní části analyzuji odlišné přístupy k prezentaci subjunktivu v referenční gramatice P. Charaudeaua - Grammaire du sens et de l'expression, v gramatikách FLE od G. D. de Salins - Grammaire pour l'enseignement/apprentissage de FLE, M. Callamand - Grammatique vivante du français a přístupem odlišnější gramatice A. Monnerie-Goarin - Le français au présent. S cílem zjistit, jakým způsobem je slovesný způsob typologicky odlišného jazyka prezentován výhradně českému publiku, jsem také analyzovala českou gramatiku - Francouzskou mluvnici autorského kolektivu J. Hendrich, O. Radina, J. Tláskal. Jednotlivé gramatiky přistupují k výkladu subjunktivu rozdílně. Některé přistupují k výkladu od...cs_CZ
dc.description.abstractWhereas in Czech there are three verb moods, in French a fourth one is to be found, being defined as the "subjunctive mood". The subjunctive does not exist in Czech which often makes it hard to handle by students as well as teachers. The main aim of the thesis is to map the ways of presenting the French subjunctive verb mood in selected grammar handbooks intended for students and teachers of French and outline the different approaches to describing its parameters. Subsequently, the second objective here is to analyse the methods of presenting the subjunctive in selected textbooks and workbooks used when teaching French at Czech schools. The thesis is divided in three parts. In the initial one, the different approach to presenting the subjunctive in the referential grammar book of P. Charaudeaua - Grammaire du sens et de l'expression is analysed together with the ones applied in the FLE grammar books by G. D. de Salins - Grammaire pour l'enseignement/apprentissage de FLE, M. Callamand - Grammatique vivante du français and in the slightly different grammar book by A. Monnerie-Goarin - Le français au présent. To be able to meet the target of the analysis and find out how a verb mood of a typologically different language is presented to an exclusively Czech audience, the Czech-written grammar book of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectSubjunktivcs_CZ
dc.subjectslovesný způsobcs_CZ
dc.subjectdidaktikacs_CZ
dc.subjectnácvikcs_CZ
dc.subjectcvičenícs_CZ
dc.subjectfrancouzská gramatikacs_CZ
dc.subjectčeská učebnicecs_CZ
dc.subjectfrankofonní učebnicecs_CZ
dc.subjectSubjunctiveen_US
dc.subjectverb mooden_US
dc.subjectdidacticsen_US
dc.subjectexercicesen_US
dc.subjectgrammaren_US
dc.subjectCzech text booken_US
dc.subjectFrench text booken_US
dc.titleSubjunktiv v současné francouzštině a jeho didaktická aplikacecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-17
dc.description.departmentInstitute of Romance Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav románských studiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId59926
dc.title.translatedThe subjunctive in Contemporary French and Its Application in Didacticsen_US
dc.contributor.refereeNádvorníková, Olga
dc.identifier.aleph001853934
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFrancouzštinacs_CZ
thesis.degree.disciplineFrench Studiesen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav románských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Romance Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFrancouzštinacs_CZ
uk.degree-discipline.enFrench Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csZatímco čeština rozlišuje tři slovesné způsoby, francouzština definuje čtvrtý slovesný způsob jako subjunktiv. Subjunktiv v českém jazyce neexistuje, a proto je pro studenty i učitele mnohdy těžko uchopitelný. Hlavním cílem předkládané práce je zmapovat prezentaci francouzského slovesného způsobu subjunktivu ve vybraných gramatikách určených studentům a učitelům francouzského jazyka a nastínit jejich odlišné přístupy k jeho charakteristice. Druhým cílem je analýza způsobu prezentace ve vybraných učebnicích a pracovních sešitech používaných ve výuce francouzštiny na českých školách. Práce je rozdělena na tři části. V úvodní části analyzuji odlišné přístupy k prezentaci subjunktivu v referenční gramatice P. Charaudeaua - Grammaire du sens et de l'expression, v gramatikách FLE od G. D. de Salins - Grammaire pour l'enseignement/apprentissage de FLE, M. Callamand - Grammatique vivante du français a přístupem odlišnější gramatice A. Monnerie-Goarin - Le français au présent. S cílem zjistit, jakým způsobem je slovesný způsob typologicky odlišného jazyka prezentován výhradně českému publiku, jsem také analyzovala českou gramatiku - Francouzskou mluvnici autorského kolektivu J. Hendrich, O. Radina, J. Tláskal. Jednotlivé gramatiky přistupují k výkladu subjunktivu rozdílně. Některé přistupují k výkladu od...cs_CZ
uk.abstract.enWhereas in Czech there are three verb moods, in French a fourth one is to be found, being defined as the "subjunctive mood". The subjunctive does not exist in Czech which often makes it hard to handle by students as well as teachers. The main aim of the thesis is to map the ways of presenting the French subjunctive verb mood in selected grammar handbooks intended for students and teachers of French and outline the different approaches to describing its parameters. Subsequently, the second objective here is to analyse the methods of presenting the subjunctive in selected textbooks and workbooks used when teaching French at Czech schools. The thesis is divided in three parts. In the initial one, the different approach to presenting the subjunctive in the referential grammar book of P. Charaudeaua - Grammaire du sens et de l'expression is analysed together with the ones applied in the FLE grammar books by G. D. de Salins - Grammaire pour l'enseignement/apprentissage de FLE, M. Callamand - Grammatique vivante du français and in the slightly different grammar book by A. Monnerie-Goarin - Le français au présent. To be able to meet the target of the analysis and find out how a verb mood of a typologically different language is presented to an exclusively Czech audience, the Czech-written grammar book of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990018539340106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV