IVA Movement Quality Improvement for the Virtual Environment of Unreal Tournament 2004
Zvýšení kvality pohybu IVA ve virtuálním prostředí Unreal Tournament 2004
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/72579Identifiers
Study Information System: 146834
Collections
- Kvalifikační práce [11242]
Author
Advisor
Referee
Mráz, František
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Software Systems
Department
Department of Software and Computer Science Education
Date of defense
8. 9. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
English
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
inteligentní virtuální agenti, navigace, navigační mesh, následování cestyKeywords (English)
intelligent virtual agent, navigation, navigation mesh, path followingNázev práce: Zvýšení kvality pohybu IVA ve virtuálním prostředí Unreal Tournament 2004 Autor: Bohuslav Macháč Katedra / Ústav: Kabinet software a výuky informatiky Vedoucí diplomové práce: Mgr. Jakub Gemrot, Kabinet software a výuky informatiky Abstrakt: PogamutUT2004 je rozšíření platformy Pogamut navržené pro vývoj inteligentních virtuálních agentů (IVA) ve hře Unreal Tournament 2004. Navigaci IVA má v Pogamutu na starosti navigační systém, který používá navigační graf jako abstrakci prostředí. Navigační mesh je novou, pokročilejší abstrakcí, ale navigační systém není schopný využívat jejích výhod. Vytvořili jsme nový navigační systém, který těží z výhod navigačního meshe a řeší několik dalších problémů starého systému. Ukazujeme, že nový navigační systém zvyšuje kvalitu navigace. Abychom mohli demonstrovat zvýšení kvality, vytvořili jsme hodnotící framework pro porovnávání navigačních systémů. Systémy byly porovnány v absolutním počtu důležitých cest, které je systém schopen úspěšně následovat, v délce cesty a době, kterou zabere její následování. Vybrali jsme 18 různých map pro detailní vyhodnocení a provedli základní vyhodnocení na dalších 58 mapách. Nový systém je úspěšnější na 16 detailně vyhodnocených mapách s průměrným zlepšením 6,75% v úspěšnosti navigace. Podařilo se nám zvýšit použitelnost...
Title: IVA Movement Quality Improvement for the Virtual Environment of Unreal Tournament 2004 Author: Bohuslav Macháč Department / Institute: Department of Software and Computer Science Education Supervisor of the master thesis: Mgr. Jakub Gemrot, Department of Software and Computer Science Education Abstract: PogamutUT2004 is an extension of the Pogamut platform designed for developing intelligent virtual agents (IVAs) in Unreal Tournament 2004. Navigation of IVAs in Pogamut is handled by a navigation system, which uses a navigation graph as an environment abstraction. Navigation mesh is a new, more advanced abstraction, but the existing navigation system is not capable of using its advantages. We created a new navigation system, which exploits advantages of the navigation mesh and solves several other issues of the old one. We show that the new navigation system improves the quality of navigation. To demonstrate the quality improvement, an evaluation framework was created for the comparison of navigation systems. Systems were compared in terms of total number of significant paths on the map, which the system is able to follow, length of the path and time of the navigation. We selected 18 different maps for thorough evaluation and we performed the basic evaluation on 58 other maps. The new system is more...