Mediální reprezentace amnestie Václava Klause ve vybraných českých médiích
Media representation of Václav Klaus' amnesty in selected czech media
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/72416Identifikátory
SIS: 139232
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Křeček, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
25. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Václav Klaus, prezident, amnestie, mediální obrazKlíčová slova (anglicky)
Václac Klaus, president, amnesty, media imageCílem této práce bylo nastínit, jak vypadal mediální obraz amnestie Václava Klause, který přinesly 4 české deníky v první polovině roku 2013 a jaké editoriální postupy tato média používala. V rámci výzkumu jsem se zaměřila na Mladou frontu Dnes, Hospodářské noviny, Právo a Haló noviny. Z metodologického pohledu se jednalo o dlouhodobý výzkum v období prvních šesti měsíců roku 2013. V rámci sběru dat byly do výběrového souboru zařazeny takové články, které obsahovaly klíčové slovo amnestie, patřily do sledovaného období, vyšly ve vybraných denících a u kterých databáze Anopress vyhodnotila minimální skóre 90%. Po eliminaci duplicitních a nerelevantních článků zůstalo 448 jednotek, které byly následně analyzovány kvantitativní obsahovou analýzou. Práce jako taková byla rozdělena do několika tematických částí, které postupně dávaly "formu" výsledné analýze. V první, teoretické části, byly stručně zmíněny základní teoretické přístupy vztahující se k výzkumu. Druhou část představoval praktický oddíl, který událost zasadil do patřičného kontextu. Metodologická část nastínila průběh obsahové analýzy a byly zde vymezeny hlavní a vedlejší výzkumné otázky a příslušné hypotézy. Konečně v poslední čtvrté části - analytické byly zodpovězeny jednotlivé dílčí výzkumné otázky a prezentovány na řadě vizualizací. Při...
The aim of this study was to outline how the media image of the Václav Klaus' amnesty, brought by four Czech dailies in the first half of 2013, looked like and what editorial procedures were used by these media. The research focused on Mladá fronta Dnes, Hospodářské noviny, Právo and Haló noviny. From the methodological point of view it was a long-term research during the first six months of 2013. Articles that contained the keyword amnesty, belonged to the period under review, published in the selected newspapers and for which Anopress database assessed score of at least 90 % were included as a part of the final data collection. After eliminating duplicated and irrelevant articles, 448 units remained and these were subsequently analyzed by the quantitative content analysis. The work itself was divided into several parts, which gave to the analysis a final "form". In the first, theoretical part, were briefly mentioned basic theoretical approaches related to the research. The second part presented a practical section that put the event in the sufficient context. The methodological part outlined steps of the content analysis and also defined the main and subsidiary research questions and relevant hypotheses. Finally, in the last, fourth - analytical, part were answered partial research questions and answers...