Zobrazit minimální záznam

Factors influencing purchase behavior in relation to automobile purchase
dc.contributor.advisorRymeš, Milan
dc.creatorKlementová, Jana
dc.date.accessioned2017-05-27T18:07:54Z
dc.date.available2017-05-27T18:07:54Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/72069
dc.description.abstractCílem teoretické části diplomové práce je obsahová i procesuální analýza nákupního chování, kdy obě analýzy poukazují na řadu vnitřních i vnějších vlivů, které vstupují do rozhodovacího procesu zákazníka a jehož výsledkem je či není koupě produktu. Výzkumná část je konkrétně zaměřena na analýzu faktorů, které ovlivňují nákup automobilu. Smíšený výzkum umožňuje identifikovat jednotlivé vlivy a poté stanovit důležitost těchto vlivů. V kvalitativní části výzkumu jsou, na základě polostrukturovaných rozhovorů, stanoveny parametry, které jsou měřeny kvantitativně dle důležitosti, poté jsou zkoumány pomocí faktorové analýzy a porovnání statisticky významných rozdílů ve zvažovaných parametrech mezi jednotlivými cílovými skupinami. Vzhledem k tomu, že do prodejního procesu vstupují i vlivy vnější, je zde analyzována percepce stejných rozhodovacích parametrů prodejci, kteří jsou součástí rozhodovacího procesu zákazníka a svými předpoklady jeho rozhodování také ovlivňují. Výzkumem zjištěné faktory byly porovnány s Maslowovou hierarchií potřeb. Z dalších výsledků vyplynul závěr, že existují genderové rozdíly, dále rozdíly ve vnímání parametrů mezi majiteli jednotlivých značek a rozdíly mezi vnímáním důležitých parametrů zákazníky značky Mercedes-Benz a tím, jak tyto parametry vnímají prodejci značky...cs_CZ
dc.description.abstract| 1 Abstract The aim of the thesis is the contentual and procedural analysis of customers purchase behavior. Both analyses point out several internal and external factors, which play their role in customer's decision making process. The result of this process is or is not the purchase of the product. The combined research enables to identify the factors and determine their importance. In the qualitative research part parameters of the research are set based on semi-structured interviews. The parameters are then quantitatively measured according to their importance, after that they are analysed by means of factor analysis and via comparison the statistically important differences in decision making process among several target groups. Considering also the external factors influencing the sales process the perception of the same parameters by salesmen is researched as well, because they are a part of the customers decision making process and whose expectations also actively affect the process. The discovered factors were then compared with the Maslow's hierarchy of needs. From the other results of the research the conclusion was drawn that there do exist statistically important gender differences, differences between perception of the customers needs among various owners of sales points and among salesmen....en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectnákupní chovánícs_CZ
dc.subjectrozhodovací proces zákazníka (spotřebitele)cs_CZ
dc.subjectvnější vlivycs_CZ
dc.subjectvnitřní vlivycs_CZ
dc.subjectconsumer behavioren_US
dc.subjectconsumer decision processen_US
dc.subjectexternal influencesen_US
dc.subjectinternal influencesen_US
dc.titleFaktory ovlivňující nákupní chování ve vztahu ke koupi automobilucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-08
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId108090
dc.title.translatedFactors influencing purchase behavior in relation to automobile purchaseen_US
dc.contributor.refereeUhlář, Pavel
dc.identifier.aleph001851333
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem teoretické části diplomové práce je obsahová i procesuální analýza nákupního chování, kdy obě analýzy poukazují na řadu vnitřních i vnějších vlivů, které vstupují do rozhodovacího procesu zákazníka a jehož výsledkem je či není koupě produktu. Výzkumná část je konkrétně zaměřena na analýzu faktorů, které ovlivňují nákup automobilu. Smíšený výzkum umožňuje identifikovat jednotlivé vlivy a poté stanovit důležitost těchto vlivů. V kvalitativní části výzkumu jsou, na základě polostrukturovaných rozhovorů, stanoveny parametry, které jsou měřeny kvantitativně dle důležitosti, poté jsou zkoumány pomocí faktorové analýzy a porovnání statisticky významných rozdílů ve zvažovaných parametrech mezi jednotlivými cílovými skupinami. Vzhledem k tomu, že do prodejního procesu vstupují i vlivy vnější, je zde analyzována percepce stejných rozhodovacích parametrů prodejci, kteří jsou součástí rozhodovacího procesu zákazníka a svými předpoklady jeho rozhodování také ovlivňují. Výzkumem zjištěné faktory byly porovnány s Maslowovou hierarchií potřeb. Z dalších výsledků vyplynul závěr, že existují genderové rozdíly, dále rozdíly ve vnímání parametrů mezi majiteli jednotlivých značek a rozdíly mezi vnímáním důležitých parametrů zákazníky značky Mercedes-Benz a tím, jak tyto parametry vnímají prodejci značky...cs_CZ
uk.abstract.en| 1 Abstract The aim of the thesis is the contentual and procedural analysis of customers purchase behavior. Both analyses point out several internal and external factors, which play their role in customer's decision making process. The result of this process is or is not the purchase of the product. The combined research enables to identify the factors and determine their importance. In the qualitative research part parameters of the research are set based on semi-structured interviews. The parameters are then quantitatively measured according to their importance, after that they are analysed by means of factor analysis and via comparison the statistically important differences in decision making process among several target groups. Considering also the external factors influencing the sales process the perception of the same parameters by salesmen is researched as well, because they are a part of the customers decision making process and whose expectations also actively affect the process. The discovered factors were then compared with the Maslow's hierarchy of needs. From the other results of the research the conclusion was drawn that there do exist statistically important gender differences, differences between perception of the customers needs among various owners of sales points and among salesmen....en_US
uk.file-availabilityP
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990018513330106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV