Zobrazit minimální záznam

Education at totality- oral history and literature
dc.contributor.advisorSyřiště, Ivo
dc.creatorPešta, Vladimír
dc.date.accessioned2017-05-27T17:25:59Z
dc.date.available2017-05-27T17:25:59Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/71842
dc.description.abstractTématem práce "Školství za totality - orální historie a literatura" je porovnání psané literatury a dalších zdrojů s konkrétní výpovědí člověka, který v totalitním režimu zažil školní docházku od základní školy až k postgraduálním studiím. Vychází z předpokladu, že zážitky z dětství jsou tím, co zanechává v člověku hlubokou stopu i pro zbytek jeho budoucího života. Cílem práce je přiblížit formování dětského vědomí a následky s tím spojené. Významnou roli v tomto období zaujímá škola. Pro ucelení pohledu je proto práce rozdělena do čtyř částí. Úvodní část je věnována všeobecnému psychologickému pohledu na totalitu a demokracii. Druhá část je věnována transformaci školství po nástupu totalitního režimu k moci. Třetí část je věnována poznatkům z doby upevňování totalitní moci v Československu. Čtvrtá část je zaměřena na konkrétní výpovědi respondenta. V závěru jsou tyto poznatky shrnuty a posouzeny. Klíčová slova Totalita, škola, totalitní školství, demokratická škola, orální historiecs_CZ
dc.description.abstractThe theme of the work " Education at totality - oral history and literature" is the comparison of written literature and other sources with specific testimony of a man who was educated at totalitarian regime from primary school to postgraduate studies. It is based on the assumption that childhood experiences are what leaves a deep trace in man for the rest of his life. The main goal of the paper is to explain the formation of children's consciousness and consequences associated with it. An important role in this period occupies school. For a comprehensive view, therefore, the work is divided into four parts. The first part is devoted to general psychological aspect of totalitarianism and democracy. The second part is devoted to transform education after the onset of a totalitarian regime to power. The third part concentrates on the period of consolidation of the totalitarian regime in Czechoslovakia. The fourth part focuses on the specific testimony of the respondent. In conclusion, these findings are summarized and assessed. Key words Totality, school, totalitarian Education, democratic school, oral historyen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjecttotalitacs_CZ
dc.subjectškolacs_CZ
dc.subjecttotalitní školstvícs_CZ
dc.subjectdemokratická školacs_CZ
dc.subjectorální historiecs_CZ
dc.subjecttotalityen_US
dc.subjectschoolen_US
dc.subjecttotatarian educationen_US
dc.subjectdemocratic schoolen_US
dc.subjectoral historyen_US
dc.titleŠkolství za totality - orální historie a literaturacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-05-21
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId151602
dc.title.translatedEducation at totality- oral history and literatureen_US
dc.contributor.refereeProkop, Jiří
dc.identifier.aleph002001578
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy informační a komunikační technologie - pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Information and Communication Technologies - Pedagogyen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy informační a komunikační technologie - pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Information and Communication Technologies - Pedagogyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem práce "Školství za totality - orální historie a literatura" je porovnání psané literatury a dalších zdrojů s konkrétní výpovědí člověka, který v totalitním režimu zažil školní docházku od základní školy až k postgraduálním studiím. Vychází z předpokladu, že zážitky z dětství jsou tím, co zanechává v člověku hlubokou stopu i pro zbytek jeho budoucího života. Cílem práce je přiblížit formování dětského vědomí a následky s tím spojené. Významnou roli v tomto období zaujímá škola. Pro ucelení pohledu je proto práce rozdělena do čtyř částí. Úvodní část je věnována všeobecnému psychologickému pohledu na totalitu a demokracii. Druhá část je věnována transformaci školství po nástupu totalitního režimu k moci. Třetí část je věnována poznatkům z doby upevňování totalitní moci v Československu. Čtvrtá část je zaměřena na konkrétní výpovědi respondenta. V závěru jsou tyto poznatky shrnuty a posouzeny. Klíčová slova Totalita, škola, totalitní školství, demokratická škola, orální historiecs_CZ
uk.abstract.enThe theme of the work " Education at totality - oral history and literature" is the comparison of written literature and other sources with specific testimony of a man who was educated at totalitarian regime from primary school to postgraduate studies. It is based on the assumption that childhood experiences are what leaves a deep trace in man for the rest of his life. The main goal of the paper is to explain the formation of children's consciousness and consequences associated with it. An important role in this period occupies school. For a comprehensive view, therefore, the work is divided into four parts. The first part is devoted to general psychological aspect of totalitarianism and democracy. The second part is devoted to transform education after the onset of a totalitarian regime to power. The third part concentrates on the period of consolidation of the totalitarian regime in Czechoslovakia. The fourth part focuses on the specific testimony of the respondent. In conclusion, these findings are summarized and assessed. Key words Totality, school, totalitarian Education, democratic school, oral historyen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020015780106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV