dc.contributor.advisor | Šulová, Lenka | |
dc.creator | Kotenová, Nikola | |
dc.date.accessioned | 2017-05-27T17:23:39Z | |
dc.date.available | 2017-05-27T17:23:39Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/71829 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zaměřuje na psychologické aspekty kresby předškolních dětí z úplných a neúplných rodin. V teoretické části je dětská kresba popsána jako jeden ze základních projevů sémiotické funkce a je zdůrazněn její význam v procesu kognitivního zrání. Také je věnována pozornost kresbě jako projektivní diagnostické metodě. V empirické části jsou interpretovány kresby dětí různého věku předškolního období z úplných a neúplných rodin s důrazem na kognitivní zralost jedince a rodinné vztahy s respektem k projektivní funkci kresby. Výsledky mohou přispět k lepšímu poznání dětského vnímání díky interpretaci různých kreseb. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This diploma thesis focuses on the psychological aspects of drawings of preschool children from complete and incomplete families. In the theoretical part the child's drawing is described as one of the basic manifestations of the semiotic function and it emphasized its importance in the process of cognitive maturation. Drawing is also taken into consideration as a projective diagnostic method. In the research part we interpret drawings by children of different ages in the preschool period with an emphasis on cognitive maturity of the individual and family relations with consideration to the projective function of drawings. The results may lead to a better understanding of children's perception thanks to the interpretation of various drawings. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | dětská kresba | cs_CZ |
dc.subject | kognitivní zrání | cs_CZ |
dc.subject | předškolní věk | cs_CZ |
dc.subject | rodina | cs_CZ |
dc.subject | children's drawing | en_US |
dc.subject | cognitive maturation | en_US |
dc.subject | preschool age | en_US |
dc.subject | family | en_US |
dc.title | Různé psychologické aspekty dětské kresby | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-05-19 | |
dc.description.department | Department of Psychology | en_US |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 150964 | |
dc.title.translated | Various psychological aspects of children's drawings | en_US |
dc.contributor.referee | Šturma, Jaroslav | |
dc.identifier.aleph | 002006514 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Psychology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zaměřuje na psychologické aspekty kresby předškolních dětí z úplných a neúplných rodin. V teoretické části je dětská kresba popsána jako jeden ze základních projevů sémiotické funkce a je zdůrazněn její význam v procesu kognitivního zrání. Také je věnována pozornost kresbě jako projektivní diagnostické metodě. V empirické části jsou interpretovány kresby dětí různého věku předškolního období z úplných a neúplných rodin s důrazem na kognitivní zralost jedince a rodinné vztahy s respektem k projektivní funkci kresby. Výsledky mohou přispět k lepšímu poznání dětského vnímání díky interpretaci různých kreseb. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis focuses on the psychological aspects of drawings of preschool children from complete and incomplete families. In the theoretical part the child's drawing is described as one of the basic manifestations of the semiotic function and it emphasized its importance in the process of cognitive maturation. Drawing is also taken into consideration as a projective diagnostic method. In the research part we interpret drawings by children of different ages in the preschool period with an emphasis on cognitive maturity of the individual and family relations with consideration to the projective function of drawings. The results may lead to a better understanding of children's perception thanks to the interpretation of various drawings. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020065140106986 | |