Proměny v obsahu magisterského vzdělávání archivářů na vysokých školách knihovnicko-informačního zaměření v Severní Americe
Transformations of a curriculum in graduate archival education at graduate schools of library and information science in North America
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/7159Identifiers
Study Information System: 26986
Collections
- Kvalifikační práce [23212]
Author
Advisor
Referee
Pálka, Peter
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Information and Library Studies
Department
Institute of Information Studies and Librarianship
Date of defense
18. 9. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Novodobá role archiváře jako vysokoškolsky vzdělaného informačního specialisty vyvolává potřebu kvalitativních změn v obsahu vysokoškolského vzdělávání. Cílem diplomové práce je přispět k identifikaci aktuálních vzdělávacích potřeb archivních specialistů v návaznosti na rozšiřování jejich profesních kompetencí. Po úvodním stručném vymezení pojmu "archivní věda" je pozornost věnována aspektům informační společnosti, které ovlivňují výkon archivního povolání a vzdělávání archivářů. Jádrem práce jsou případové studie tří severoamerických vysokých škol s odlišným přístupem k tvorbě obsahu archivního studijního programu. Důraz je kladen na přímé prameny reprezentující studijní programy archivního studia (osnovy, anotace, sylaby). Texty vybraných kapitol jsou doplněny výsledky zahraničních výzkumných projektů, jejichž předmětem byly změny ve vzdělávání archivních specialistů. V závěru jsou shrnuty a vyhodnoceny získané poznatky a jejich možný přínos pro české archivní vzdělávání.