Aktuální otázky vzdělávání pracovníků v pomáhajících profesích
Current issues of personnel training in the helping professions
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/71457Identifikátory
SIS: 125286
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Lorenzová, Jitka
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
26. 5. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Pomáhající profese, vzdělávání, kompetence, pomáhající vztah, osobnost, profesní etika, celoživotní vzdělávání, profesní vzděláváníKlíčová slova (anglicky)
Helping professions, education, competencies, helping retionship, personality, professional ethics, life-long education, professional educationDiplomová práce "Aktuální otázky vzdělávání pracovníků v pomáhajících profesích" se zabývá současnými možnostmi a realizací vzdělávání během celé profesní dráhy pomáhajícího pracovníka. V teoretické části diplomové práce jsou vymezeny obecné pojmy, které pomáhající profese charakterizují. Je uvedena problematika kompetencí, které se v současnosti stávají výstupními kategoriemi vzdělávání. Jsou popsány jednotlivé fáze profesní dráhy a možnosti vzdělávání, které se k nim vztahují. Na teoretickou část navazuje kvalitativní výzkum zaměřený na osobní zkušenosti pomáhajících pracovníků s profesním vzděláváním. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The diploma thesis "Current issues in adult education in the helping professions" deals with present possibilities of life-long education of a helping professional. In the theoretical part it focuses on the general terminology and specifies the terms that characterise the helping professions. It introduces the issue of competencies, which, at the present time, have become output categories in the educational process. The thesis describes individual phases of a professional career and educational opportunities which are connected with the different phases. The theoretical part is linked to qualitative research focused on personal experience of helping professionals with education. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)