Aktuální otázky vzdělávání pracovníků v pomáhajících profesích
Current issues of personnel training in the helping professions
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/71457Identifiers
Study Information System: 125286
Collections
- Kvalifikační práce [23212]
Author
Advisor
Referee
Lorenzová, Jitka
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Social Education
Department
Department of Education
Date of defense
26. 5. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Pomáhající profese, vzdělávání, kompetence, pomáhající vztah, osobnost, profesní etika, celoživotní vzdělávání, profesní vzděláváníKeywords (English)
Helping professions, education, competencies, helping retionship, personality, professional ethics, life-long education, professional educationDiplomová práce "Aktuální otázky vzdělávání pracovníků v pomáhajících profesích" se zabývá současnými možnostmi a realizací vzdělávání během celé profesní dráhy pomáhajícího pracovníka. V teoretické části diplomové práce jsou vymezeny obecné pojmy, které pomáhající profese charakterizují. Je uvedena problematika kompetencí, které se v současnosti stávají výstupními kategoriemi vzdělávání. Jsou popsány jednotlivé fáze profesní dráhy a možnosti vzdělávání, které se k nim vztahují. Na teoretickou část navazuje kvalitativní výzkum zaměřený na osobní zkušenosti pomáhajících pracovníků s profesním vzděláváním. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The diploma thesis "Current issues in adult education in the helping professions" deals with present possibilities of life-long education of a helping professional. In the theoretical part it focuses on the general terminology and specifies the terms that characterise the helping professions. It introduces the issue of competencies, which, at the present time, have become output categories in the educational process. The thesis describes individual phases of a professional career and educational opportunities which are connected with the different phases. The theoretical part is linked to qualitative research focused on personal experience of helping professionals with education. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)