Zobrazit minimální záznam

Inovative approaches in education at primary school
dc.contributor.advisorMazáčová, Nataša
dc.creatorKoubíková, Alena
dc.date.accessioned2017-05-27T15:47:57Z
dc.date.available2017-05-27T15:47:57Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/71307
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje inovativním přístupům na prvním stupni základních škol a to konkrétně metodám kritického myšlení. Popisuje teoretická východiska metod kritického myšlení, zabývá se třífázovým modelem učení a programem Čtením a psaním ke kritickému myšlení. Dále zpracovává jednotlivé metody kritického myšlení využívaných v běžných vyučovacích hodinách na nespecializovaných základních školách. Empirická část je akčním výzkumem, který byl prováděn v Lauderových školách v Praze, kde autorka působí na pozici třídní učitelky. Výzkumným šetřením zaměřeným na žáky autorka zjišťuje, jak konkrétní využívané metody žáci zkoumané školní třídy subjektivně vnímají. Dotazníková forma zaměřená na pedagogy zjišťuje, jak často učitelé tyto metody zařazují do svých vyučovacích hodin a jestli jsou metody kritického myšlení skutečně efektivní. Získané údaje z empirického šetření jsou prezentovány v písemné i grafické podobě a jsou interpretovány s ohledem na teoretická východiska této diplomové práce.cs_CZ
dc.description.abstractMy diploma thesis is focused to innovative approaches in primary schools, and specifically the methods of critical thinking. It describes the theoretical basis of methods of critical thinking, dealing with three-phase model of learning and program Reading and Writing for Critical Thinking. This thesis treats individual critical thinking methods used in conventional lessons non- specialist primary schools. The empirical part of the action research was conducted in the Lauder school in Prague, where the author works as the class teacher. Investigations Research investig of pupils author explores how specific methods is using in the classroom perceive subjectively by pupils. Form of a questionnaire aimed at teachers find out how often teachers use these methods into their lessons, and if the methods of critical thinking are actually effective. The data obtained from the empirical investigation are presented in written and graphical form and are interpreted with regard to the theoretical background of this thesis.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectinovacecs_CZ
dc.subjectsoučasnost,kritické myšlenícs_CZ
dc.subjectLauderovy školycs_CZ
dc.subjectaktivizační metodycs_CZ
dc.subjecttřífázový model EURcs_CZ
dc.subjectedukacecs_CZ
dc.subjectkognitivní dovednostics_CZ
dc.subjectmetakognitivní dovednostics_CZ
dc.subjectinnovationen_US
dc.subjectpresenten_US
dc.subjectcritical thinkingen_US
dc.subjectthe Lauder Schoolen_US
dc.subjectactivation methodsen_US
dc.subjectthree-phase model EURen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectcognitive skillsen_US
dc.subjectmetacognitive skillsen_US
dc.titleInovativní přístupy ve výuce na 1. stupni základní školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-04
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId119437
dc.title.translatedInovative approaches in education at primary schoolen_US
dc.contributor.refereeKargerová, Jana
dc.identifier.aleph001852510
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se věnuje inovativním přístupům na prvním stupni základních škol a to konkrétně metodám kritického myšlení. Popisuje teoretická východiska metod kritického myšlení, zabývá se třífázovým modelem učení a programem Čtením a psaním ke kritickému myšlení. Dále zpracovává jednotlivé metody kritického myšlení využívaných v běžných vyučovacích hodinách na nespecializovaných základních školách. Empirická část je akčním výzkumem, který byl prováděn v Lauderových školách v Praze, kde autorka působí na pozici třídní učitelky. Výzkumným šetřením zaměřeným na žáky autorka zjišťuje, jak konkrétní využívané metody žáci zkoumané školní třídy subjektivně vnímají. Dotazníková forma zaměřená na pedagogy zjišťuje, jak často učitelé tyto metody zařazují do svých vyučovacích hodin a jestli jsou metody kritického myšlení skutečně efektivní. Získané údaje z empirického šetření jsou prezentovány v písemné i grafické podobě a jsou interpretovány s ohledem na teoretická východiska této diplomové práce.cs_CZ
uk.abstract.enMy diploma thesis is focused to innovative approaches in primary schools, and specifically the methods of critical thinking. It describes the theoretical basis of methods of critical thinking, dealing with three-phase model of learning and program Reading and Writing for Critical Thinking. This thesis treats individual critical thinking methods used in conventional lessons non- specialist primary schools. The empirical part of the action research was conducted in the Lauder school in Prague, where the author works as the class teacher. Investigations Research investig of pupils author explores how specific methods is using in the classroom perceive subjectively by pupils. Form of a questionnaire aimed at teachers find out how often teachers use these methods into their lessons, and if the methods of critical thinking are actually effective. The data obtained from the empirical investigation are presented in written and graphical form and are interpreted with regard to the theoretical background of this thesis.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV