Waldorfské školství v ČR
Waldorf Education in Czech Republic
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/71180Identifikátory
SIS: 111319
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tvrzová, Ivana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
2. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Waldorfská pedagogika, waldorfské školy, waldorfský učitel, Rudolf Steiner, anthroposofie, temperamenty, kolegium waldorfské školy, epochové vyučování, sociální trojčlennost, sedmiletíKlíčová slova (anglicky)
Waldorf education, Waldorf (Steiner) schools, Waldorf teacher, Rudolf Steiner, anthroposophy, temperaments, Waldorf school collegium, block teaching, social threefolding, seven-year periodsBakalářská práce Waldorfská pedagogika v ČR si klade za cíl mapovat vývoj waldorfských škol a proudu waldorfské pedagogiky v České republice. První část je věnována vzniku této alternativy v pedagogice, jejímu zakladateli Rudolfu Steinerovi, teoretickým východiskům anthroposofické antropologie a vývoji waldorfského školství na jeho počátku. Druhá část popisuje vznik waldorfských škol v ČR po roce 1989 až do roku 2013, dále vzdělávání učitelů pro tento typ škol a věnuje se také waldorfským rodičovským iniciativám, které stojí na počátku založení každé školy tohoto typu. Závěrečná diskuze se zabývá možnostmi waldorfské pedagogiky, její aktuálností v kontextu doby a rozpory mezi ideálem a realitou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The bachelor thesis Waldorf Education in the Czech Republic aims to map the development of Waldorf schools and the Waldorf education trend in the Czech Republic. The first part is dedicated to the establishment of the educational alternative, its founder Rudolf Steiner, the theoretical background of anthroposophic anthropology and to the development of Waldorf education at its beginnings. The second part describes the emergence of Waldorf schools in the Czech Republic after 1989 until 2013, Waldorf teacher training and also Waldorf parents' initiatives that stand at the very beginning of every school of this type. The final discussion deals with possibilities of Waldorf education, its topicality in the context of our time and contradictions between the ideal and reality. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)