"Banánové děti" - druhá generace vietnamských rodin v ČR, vybrané kazuistiky
"Bananas childen" - second generation vietnamiese families in Czech Republic , selected cases
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/70661Identifikátory
SIS: 78871
Kolekce
- Kvalifikační práce [2707]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Nová, Monika
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Husitská teologie v kombinaci s psychosociálními studii
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra psychosociálních věd a etiky
Datum obhajoby
11. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Banánové děti, cizinec, hloubkový rozhovor, integrace, kazuistika, polostruktorovaný rozhovor, sociální práce, učitel, VietnamciKlíčová slova (anglicky)
Banana kids, foreigner, in-depth interview, integration, selected case, semi structured interview, social work, teacher, VietnamiesPráce pomocí hloubkových rozhovorů s vietnamskými dětmi zkoumá jejich životní zkušenosti a pomocí rozboru dvaceti tří polostrukturovaných rozhovorů se sociálními pracovníky zjišťuje: Jaké jsou rozdíly v chování a myšlení vietnamských a českých dětí? A jaké metody práce s vietnamskými dětmi jsou známé v sociálních službách? Díky podrobným výpovědím obou skupin respondentů je patrné že, k Banánovým dětem mají odborníci stejný přístup jako k ostatním dětem a zároveň sociální pracovníci a pracovníci z návazných služeb sice vnímají rozdíly v myšlení a chování těchto dětí, ani nepotřebují či spíše nevyužívají speciální metody pro práci s nimi.
Working through in-depth interviews with Vietnamese children exploring their life experiences and by analyzing twenty-three interviews with social workers determined: What are the differences in behavior and thinking of Vietnamese and Czech children? And what methods work with Vietnamese children are known in social services? With detailed testimonies of both groups of respondents is evident that, "The Banana children" have the same access as other children, while social workers and related services, while the perceived differences in thinking and behavior of these children do not need or use special methods for working with them.