Regulace reklamy na alkohol a tabák v České republice
Regulation of advertising on alcohol and tobacco in the Czech Republic
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/70640Identifiers
Study Information System: 138961
Collections
- Kvalifikační práce [18180]
Author
Advisor
Referee
Koudelková, Petra
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
17. 6. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Good
Cílem této práce je popsat vývoj a realizaci tabákové a alkoholové reklamy v České republice. V úvodu se práce soustředí na historický vývoj reklamy na našem území. Poté analyzuje současné legislativní podmínky reklamy na alkohol a tabák a s tím spojené právní problémy. V druhé části uvádí příklady korektních a nekorektních reklam, které se v nedávné historii objevily v českých médiích. Tyto reklamy jsou pak otestovány ve výzkumu, který zjišťuje názory mladých lidí na jejich etickou nezávadnost. Ve třetí části se pak práce věnuje celkovému zhodnocení reklamy na alkohol a tabák.
The aim of this bachelor thesis is to describe the development and the realisation of tobacco and alcohol advertising in the Czech Republic. In the first part, the thesis focuses on the historical development of advertising in our territory. Then it analyses contemporary legislative framework for alcohol and tobacco advertising and related legal problems. The second part provides examples of correct research, which analyses opinions of young people on ethical safety. In the third part the thesis evaluates the previous an incorrect advertising, which appeared in the Czech media. These advertisings are then evaluated in the last part.