Jean-Marie Blas de Roblès: Tam, kde jsou tygři domovem, novodobý barokní román?
Jean-Marie Blas de Roblès: Where The Tigers Are At Home a contemporary baroque novel?
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/70479Identifikátory
SIS: 127632
Kolekce
- Kvalifikační práce [23715]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jamek, Václav
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Francouzská filologie
Katedra / ústav / klinika
Ústav románských studií
Datum obhajoby
23. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Jean-Marie Blas de Roblès, baroko, román, Brazílie, francouzská literaturaKlíčová slova (anglicky)
Jean-Marie Blas de Roblès, baroque period, novel, Brazil, French literature(česky) Cílem této práce bylo prozkoumat, zda dílo Tam, kde jsou tygři domovem od francouzského autora Jean-Marie Blas de Roblèse náleží k barokní estetice. V první části práce jsou ujasněny stěžejní pojmy a je popsána formální stránka díla. V druhé části je stručně zmíněn život autora Jean-Marie Blas de Roblèse a děj románu. Třetí část zahrnuje kapitoly věnované jednotlivým barokním znakům, které dílo obsahuje. Jako první je řazena kapitola pojednávající o typizaci postav, dále pak část práce věnovaná nestálosti, divadlu světa, ženám v románu, morbidnosti a surovosti, prolínání vášní a víry, intertextovosti a symbolice a poslední část pojednává o prolínání autora s jeho románovými postavami. V těchto kapitolách je vždy předložen určitý rys vyskytující se v barokní literatuře a záhy je přímo aplikován na text románu. Po shrnutí všech těchto rysů si troufám vyvodit závěr, že román vykazuje velké množství barokních znaků a náleží tedy k barokní estetice.
(in English): The goal of this dissertation is to demonstrate that the novel Where Tigers Are at Home from the French author Jean-Marie Blas de Roblès belongs to baroque aesthetics. The main terms are explained in the first part and also the formal side of the novel is described there. In the second part then is briefly mentioned the life of the author Jean-Marie Blas de Roblès and the plot of the novel. Chapters concerning the individual baroque characteristics are found in the third part. At the beginning we can find the chapter treating the typification of the characters, following are the chapters about inconstancy, theatre of the world, women in the novel, morbidity and brutality, baroque blending of passion and faith, chapters discussing intertextuality and symbolism and at the end is the chapter dealing with the blending of the author with the novels characters. A specific feature that is found in baroque literature is treated in each chapter and then applied on the text of the novel. After considering all of these baroque features I clearly proved with this dissertation that the novel shows such an amount of baroque features that it belongs to the baroque aesthetics.