Komparace teorií učení se dospělých Malcolma Knowlese a Jacka Mezirowa
A comparison between Malcolm Knowles` and Jack Mezirow`s theories of adult learning
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/70198Identifikátory
SIS: 137594
Katalog UK: 990018523930106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šerák, Michal
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
11. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Malcolm Knowles, andragogika, vzdělávání dospělých, Jack Mezirow, teorie transformativního učeníKlíčová slova (anglicky)
Malcolm Knowles, Andragogy, Adult education, Jack Mezirow, Transformative learning theoryCílem této práce je představit a porovnat teorii andragogiky Malcolma Knowlese a teorii transformativního učení Jacka Mezirowa. Obě teorie jsou ve Spojených státech velice oblíbené, ale v české literatuře se jim nevěnuje dostatečná pozornost. Srovnání probíhá na základě tří kritérií. Prvním kritériem jsou inspirační zdroje autorů teorií, druhým kritériem je pojetí vzdělavatele dospělých a třetím kritériem je pojetí učícího se. Klíčová slova Malcolm Knowles, andragogika, vzdělávání dospělých, Jack Mezirow, teorie transformativního učení
The aim of this bachelor thesis comprise of a presentation and a comparison between Malcolm Knowles's theory of Andragogy and the Transformative learning theory of Jack Mezirow. Both theories are very popular in the USA, but there is not a sufficient attention dedicated to them in the Czech literature. The comparison is built on the basis of three criterions. The fisrt criterion includes inspirational sources of the authors, the second criterion takes into consideration the conception of the adult educator and finaly the conception of the learner constitutes the third criterion. Keywords Malcolm Knowles, Andragogy, Adult education, Jack Mezirow, Transformative learning theory
