Cost planning of PPP projects in the Czech Republic
Plánování nákladů PPP projektů v České republice
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/70025Identifikátory
SIS: 138402
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Chytilová, Julie
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Ekonomie
Katedra / ústav / klinika
Institut ekonomických studií
Datum obhajoby
24. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
PPP projekty, World Bank Highways PPP Toolkit, R35, Monte Carlo simulaceKlíčová slova (anglicky)
PPP projects, World Bank Highways PPP Toolkit, R35, Monte Carlo simulationČesky Tato práce se zabývá plánováním nákladů Public-Private-Partnership (PPP) projektů v České republice, zejména s ohledem na institucionální prostředí a silniční infrastrukturu. Nejprve představím koncept PPP z teoretického hlediska a srovnám ho s tradičním vymezením veřejných zakázek. Dále diskutuji financování PPP projektů v kontextu projektového financování a evropského trhu s PPP. Hlavní část práce se zaměřuje na zadávání veřejných zakázek v oblasti silniční infrastruktury a na výhody organizační struktury PPP projektů. Nejprve zkoumám nedostatky institucí, které se zabývají veřejnými zakázkami, a pak navrhuji řadu konkrétních řešení. Ta spadají do čtyř hlavních oblastí: zlepšení zákonů zabývajících se veřejnými zakázkami, zvýšení kvalifikace státních úředníků, strategické plánování potřebných silnic a správa těch současných z pohledu investičního managementu. Tímto odpovídám kladně na otázku, zda české instituce omezují potenciál PPP projektů. Následuje komplexní empirická analýza modelu Světové banky na plánování nákladů PPP projektů v oblasti výstavby dálnic pomocí Monte Carlo simulace. Zkoumám konkrétní případ silnice R35, pokud by byla realizována pomocí PPP, a identifikuji klíčové parametry, které mají vliv na čistou současnou hodnotu soukromého a veřejného sektoru. Výsledky jsou dále...
English The thesis explores the topic of cost planning of Public-Private-Partnership (PPP) projects in the Czech Republic, especially with respect to institutional settings and road infrastructure. First, the PPP concept is introduced from a theoretical perspective and compared to traditional public procurement. Then the financing of PPP projects is discussed in the context of project finance and the European PPP market. The main part of the thesis focuses on public procurement of road infrastructure and the advantages of the PPP organizational structure. Initially, flaws of the procurement institutions are identified and a number of solutions suggested. The solutions cover four main areas: improvement of procurement laws, better qualifications of public officials, strategic planning of needed roads and asset management perspective on the existing infrastructure. The question whether Czech institutions are hindering the potential of PPP projects is answered positively. Follows a thorough empirical analysis of a World Bank PPP model for highways through a Monte Carlo simulation. A particular case of R35 motorway is evaluated as a PPP project and key drivers of public and private NPV are identified and compared across three different scenarios. Heavyweight traffic intensity, its toll revenue and...