Zobrazit minimální záznam

Plánování nákladů PPP projektů v České republice
dc.contributor.advisorTeplý, Petr
dc.creatorEhrenberger, Marek
dc.date.accessioned2017-05-27T11:44:04Z
dc.date.available2017-05-27T11:44:04Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/70025
dc.description.abstractČesky Tato práce se zabývá plánováním nákladů Public-Private-Partnership (PPP) projektů v České republice, zejména s ohledem na institucionální prostředí a silniční infrastrukturu. Nejprve představím koncept PPP z teoretického hlediska a srovnám ho s tradičním vymezením veřejných zakázek. Dále diskutuji financování PPP projektů v kontextu projektového financování a evropského trhu s PPP. Hlavní část práce se zaměřuje na zadávání veřejných zakázek v oblasti silniční infrastruktury a na výhody organizační struktury PPP projektů. Nejprve zkoumám nedostatky institucí, které se zabývají veřejnými zakázkami, a pak navrhuji řadu konkrétních řešení. Ta spadají do čtyř hlavních oblastí: zlepšení zákonů zabývajících se veřejnými zakázkami, zvýšení kvalifikace státních úředníků, strategické plánování potřebných silnic a správa těch současných z pohledu investičního managementu. Tímto odpovídám kladně na otázku, zda české instituce omezují potenciál PPP projektů. Následuje komplexní empirická analýza modelu Světové banky na plánování nákladů PPP projektů v oblasti výstavby dálnic pomocí Monte Carlo simulace. Zkoumám konkrétní případ silnice R35, pokud by byla realizována pomocí PPP, a identifikuji klíčové parametry, které mají vliv na čistou současnou hodnotu soukromého a veřejného sektoru. Výsledky jsou dále...cs_CZ
dc.description.abstractEnglish The thesis explores the topic of cost planning of Public-Private-Partnership (PPP) projects in the Czech Republic, especially with respect to institutional settings and road infrastructure. First, the PPP concept is introduced from a theoretical perspective and compared to traditional public procurement. Then the financing of PPP projects is discussed in the context of project finance and the European PPP market. The main part of the thesis focuses on public procurement of road infrastructure and the advantages of the PPP organizational structure. Initially, flaws of the procurement institutions are identified and a number of solutions suggested. The solutions cover four main areas: improvement of procurement laws, better qualifications of public officials, strategic planning of needed roads and asset management perspective on the existing infrastructure. The question whether Czech institutions are hindering the potential of PPP projects is answered positively. Follows a thorough empirical analysis of a World Bank PPP model for highways through a Monte Carlo simulation. A particular case of R35 motorway is evaluated as a PPP project and key drivers of public and private NPV are identified and compared across three different scenarios. Heavyweight traffic intensity, its toll revenue and...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectPPP projektycs_CZ
dc.subjectWorld Bank Highways PPP Toolkitcs_CZ
dc.subjectR35cs_CZ
dc.subjectMonte Carlo simulacecs_CZ
dc.subjectPPP projectsen_US
dc.subjectWorld Bank Highways PPP Toolkiten_US
dc.subjectR35en_US
dc.subjectMonte Carlo simulationen_US
dc.titleCost planning of PPP projects in the Czech Republicen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-24
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId138402
dc.title.translatedPlánování nákladů PPP projektů v České republicecs_CZ
dc.contributor.refereeChytilová, Julie
dc.identifier.aleph001785812
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEkonomiecs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomicsen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomiecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomicsen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csČesky Tato práce se zabývá plánováním nákladů Public-Private-Partnership (PPP) projektů v České republice, zejména s ohledem na institucionální prostředí a silniční infrastrukturu. Nejprve představím koncept PPP z teoretického hlediska a srovnám ho s tradičním vymezením veřejných zakázek. Dále diskutuji financování PPP projektů v kontextu projektového financování a evropského trhu s PPP. Hlavní část práce se zaměřuje na zadávání veřejných zakázek v oblasti silniční infrastruktury a na výhody organizační struktury PPP projektů. Nejprve zkoumám nedostatky institucí, které se zabývají veřejnými zakázkami, a pak navrhuji řadu konkrétních řešení. Ta spadají do čtyř hlavních oblastí: zlepšení zákonů zabývajících se veřejnými zakázkami, zvýšení kvalifikace státních úředníků, strategické plánování potřebných silnic a správa těch současných z pohledu investičního managementu. Tímto odpovídám kladně na otázku, zda české instituce omezují potenciál PPP projektů. Následuje komplexní empirická analýza modelu Světové banky na plánování nákladů PPP projektů v oblasti výstavby dálnic pomocí Monte Carlo simulace. Zkoumám konkrétní případ silnice R35, pokud by byla realizována pomocí PPP, a identifikuji klíčové parametry, které mají vliv na čistou současnou hodnotu soukromého a veřejného sektoru. Výsledky jsou dále...cs_CZ
uk.abstract.enEnglish The thesis explores the topic of cost planning of Public-Private-Partnership (PPP) projects in the Czech Republic, especially with respect to institutional settings and road infrastructure. First, the PPP concept is introduced from a theoretical perspective and compared to traditional public procurement. Then the financing of PPP projects is discussed in the context of project finance and the European PPP market. The main part of the thesis focuses on public procurement of road infrastructure and the advantages of the PPP organizational structure. Initially, flaws of the procurement institutions are identified and a number of solutions suggested. The solutions cover four main areas: improvement of procurement laws, better qualifications of public officials, strategic planning of needed roads and asset management perspective on the existing infrastructure. The question whether Czech institutions are hindering the potential of PPP projects is answered positively. Follows a thorough empirical analysis of a World Bank PPP model for highways through a Monte Carlo simulation. A particular case of R35 motorway is evaluated as a PPP project and key drivers of public and private NPV are identified and compared across three different scenarios. Heavyweight traffic intensity, its toll revenue and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990017858120106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV