Analýza reklamní komunikace soukromých vysokých škol v roce 2013
Analysis of Advertising Communication of The Private Universities in 2013
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/68747Identifikátory
SIS: 138837
Kolekce
- Kvalifikační práce [17112]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Klimeš, David
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
16. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Vysoké školství, marketing, soukromé vysoké školy, marketingová komunikace, propagace, reklama, imageKlíčová slova (anglicky)
Higher education, marketing, private higher educational institutions, marketing communication, promotion, advertising, imageBakalářská práce se věnuje reklamní komunikaci soukromých vysokých škol v Praze v roce 2013. Teoretická část práce nejprve mapuje tržní prostředí oblasti vysokoškolského vzdělávání v České republice, v němž soukromé vysoké školy působí společně s vysokými školami veřejnými a státními, a všímá si rysů, jež formují jeho charakter. Po nastínění výchozí situace následuje teoretická část, která se odvíjí od marketingu ve vzdělávání, jímž dále proniká skrze marketingový mix vysokých škol, propagaci a komunikační mix vysokých škol až k reklamě. Teoretický výklad těchto částí je doplněn podkapitolami, které přibližují oborovou praxi s odkazem na některé soukromé vysoké školy v Praze. Zvláštní prostor je v závěru teoretické části práce vyhrazen kapitole o image a její souvislosti s reklamou. Praktická část práce skrze deskriptivní jazykovou analýzu osmi reklamních vizuálů, jež zastupují reklamní komunikaci osmi různých pražských soukromých vysokých škol v roce 2013, přináší poznatky o této specifické oblasti reklamní komunikace, společné rysy zkoumaných inzerátů shrnuje v závěrečném vyhodnocení a nabízí možné nové přístupy k uvažování o roli reklamy a jejích úkolech v rámci propagace.
The thesis deals with the advertising communication of private higher educational institutions in Prague in 2013. The theoretical part describes the character of the marketplace of higher education in the Czech Republic at first, where the private higher educational institutions have to compete with the state universities. The next theoretical part focuses on the theory of marketing for educational institutions, the marketing mix, promotion, communication mix, and on advertising in particular. The theory is confronted with the practical use of marketing at several private higher educational institutions in Prague. Lastly, in the theoretical part there is a place decided to lighting up the relation between advertising and image of an institution. The final part of the thesis is focused on the linguistic analysis of chosen print and outdoor ads. The analysis aims primarily at description of the character this type of advertising communication.